Lestari, Tiara (2017) PENERAPAN PEMBELAJARAN TERPADU MODEL TERKAIT (CONNECTED) TERHADAP PENINGKATAN KEMAMPUAN PENALARAN MATEMATIS SISWA SMP. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
PENERAPAN PEMBELAJARAN TERPADU MODEL TERKAIT (CONNECTED) TERHADAP PENINGKATAN KEMAMPUAN PENALARAN.PDF Restricted to Registered users only Download (5MB) |
Abstract
This research is motivated by the students who have not been able to develop mathematical reasoning. There are still many students who simply follow a series of procedures mathematics learning and imitating examples without knowing its meaning. By using the Integrated Learning Model Related (Connected) students will acquire knowledge and skills in their entirety so that the learning more meaningful. Purpose of research to increase the ability of the mathematical reasoning students who earn Integrated Learning Model Related (Connected) better than the increase of mathematical reasoning students who earn discussion teaching ordinary and to determine the increase in the ability of mathematical reasoning (flocking value of high, medium and low) students who get Related Integrated learning Model (Connected) better than the increase of mathematical reasoning students who get a regular group discussion teaching. Research conducted at SMPN 4 Cilegon. The research sample is taken to 34 students of class VIII F and VIII G. The method and research design used is a quasi-experimental and Nonequivalent Control Group Design. Data collection instruments were used that instrument tests of mathematical reasoning. Based on the analysis, the conclusion increase the ability of mathematical reasoning students who earn Integrated Learning Model Related (Connected) better than the increase of mathematical reasoning students who earn discussion teaching regular, Improvement of the ability of mathematical reasoning students are flocking high value gain Integrated Learning Model Connected better than students who had learning group discussion ordinary, Improvement of the ability of mathematical reasoning students are flocking value're getting Integrated learning Model Connected better than students who had learning model group discussions regular and Improvement of the ability of mathematical reasoning students flocking low value gain learning integrated Model Connected no better than students who get a regular group discussion teaching.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini dilatarbelakangi oleh siswa yang belum mampu mengembangkan bernalar secara matematis. Masih banyak siswa yang hanya mengikuti serangkaian prosedur pembelajaran matematika dan meniru contoh-contoh tanpa mengetahui maknanya. Dengan menggunakan Pembelajaran Terpadu Model Terkait (Connected) siswa akan memperoleh pengetahuan dan keterampilan secara utuh sehingga pembelajaran lebih bermakna. Tujuan penelitian untuk mengetahui peningkatan kemampuan penalaran matematis siswa yang mendapatkan Pembelajaran Terpadu Model Terkait (Connected) lebih baik daripada peningkatan penalaran matematis siswa yang mendapatkan pembelajaran diskusi kelompok biasa dan untuk mengetahui peningkatan kemampuan penalaran matematis (berkelompok nilai tinggi, sedang dan rendah) siswa yang mendapatkan Pembelajaran Terpadu Model Terkait (Connected) lebih baik daripada peningkatan penalaran matematis siswa yang mendapatkan pembelajaran diskusi kelompok biasa. Penelitian dilaksanakan di SMPN 4 Cilegon. Sampel penelitian yang diambil yaitu 34 siswa dari kelas VIII F dan VIII G. Metode dan desain penelitian yang digunakan yaitu kuasi eksperimen dan Nonequivalent Control Grup Design. Instrumen pengumpulan data yang digunakan yaitu instrumen tes penalaran matematis. Berdasarkan hasil analisis data, diperoleh kesimpulan peningkatan kemampuan penalaran matematis siswa yang mendapatkan Pembelajaran Terpadu Model Terkait (Connected) lebih baik daripada peningkatan penalaran matematis siswa yang mendapatkan pembelajaran diskusi kelompok biasa, Peningkatan dari kemampuan penalaran matematis siswa yang berkelompok nilai tinggi mendapatkan Pembelajaran Terpadu Model Connected lebih baik daripada siswa yang mendapatkan pembelajaran diskusi kelompok biasa, Peningkatan dari kemampuan penalaran matematis siswa yang berkelompok nilai sedang mendapatkan Pembelajaran Terpadu Model Connected lebih baik daripada siswa yang mendapatkan model pembelajaran diskusi kelompok biasa dan Peningkatan dari kemampuan penalaran matematis siswa yang berkelompok nilai rendah mendapatkan Pembelajaran Terpadu Model Connected tidak lebih baik daripada siswa yang mendapatkan pembelajaran diskusi kelompok biasa. | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84202-Jurusan Pendidikan Matematika |
|||||||||
Depositing User: | Admin Eprints Untirta | |||||||||
Date Deposited: | 10 Nov 2021 13:20 | |||||||||
Last Modified: | 10 Nov 2021 13:20 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/4997 |
Actions (login required)
View Item |