HUMAIROH, ZAKIYAH PUTRI (2025) POLA ASUH ORANG TUA DALAM KEMANDIRIAN ANAK DENGAN HAMBATAN INTELEKTUAL DI SKH NEGERI 02 KOTA SERANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
![]() |
Text (SKRIPSI)
Zakiyah Putri Humairoh_2287200016_LAMP.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Zakiyah Putri Humairoh_2287200016_REF.pdf Restricted to Registered users only Download (221kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Zakiyah Putri Humairoh_2287200016_01.pdf Restricted to Registered users only Download (937kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Zakiyah Putri Humairoh_2287200016_02.pdf Restricted to Registered users only Download (295kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Zakiyah Putri Humairoh_2287200016_03.pdf Restricted to Registered users only Download (365kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Zakiyah Putri Humairoh_2287200016_04.pdf Restricted to Registered users only Download (638kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Zakiyah Putri Humairoh_2287200016_05.pdf Restricted to Registered users only Download (119kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Zakiyah Putri Humairoh_2287200016_FULL TEXT.pdf Restricted to Registered users only Download (5MB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Zakiyah Putri Humairoh_2287200016_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (435kB) |
Abstract
The purpose of this study is to compare the picture of parental parenting on children's independence with intellectual barriers by using a qualitative approach of descriptive methods. The technique used in this study is to use triangulation with observation, interview, and documentation systems. Using four primary data from 3 parents and 1 teacher. The results of this study were obtained from the parenting style of parents in the education of children with intellectual barriers at the SMAKh level at SKh Negeri 02 Kota Serang, namely the parents of children A. M and T. Y. A applied democratic parenting and parents of children I. M. S applied mixed parenting, namely permissive parenting, authoritarian parenting and democratic parenting. Based on the results of the research, the three parents have their own ways of developing independence, this is due to differences in beliefs, parental personalities and acceptance of parenting styles that parents have received. However, the independence of children with intellectual barriers can develop in a way that parents adapt to the needs of each child. This research is expected to help inform parents on the application of parenting in the independence of children with intellectual barriers.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Tujuan penelitian ini untuk menapatkan gambaran pola asuh orang tua pada kemandirian anak dengan hambatan intelektual dengan menggunakan pendekatan kualitatif metode deskriptif. Teknik yang digunakan dalam penelitian ini ialah menggunakan triangulasi dengan sistem observasi, wawancara dan dokumentasi. Menggunakan empat data primer dari 3 orang tua dan 1 guru. Hasil dari penelitian ini didapat pola asuh orang tua dalam kemandrian anak dengan hambatan intelektual pada jenjang SMAKh di SKh Negeri 02 Kota Serang yaitu kedua orang tua anak A. M dan T. Y. A menerapkan pola asuh demokrasi dan orang tua anak I. M. S menerapkan pola asuh campuran yakni pola asuh permisif, pola asuh otoriter dan pola asuh demokrasi. Berdasarkan hasil penelitian ketiga orang tua mempunyai caranya masing-masing dalam mengembangkan kemandirian hal ini dikarenakan adanya perbedaan kepercayaan, kepribadian orang tua dan penerimaan pola asuh yang pernah diterima orang tua. Namun kemandirian anak dengan hambatan intelektual dapat berkembang dengan cara orang tua yang menyesuaikan dengan kebutuhan setiap anak. Penelitian ini diharapkan dapat membantu menjadi informasi orang tua pada penerapan pola asuh dalam kemandirian anak dengan hambatan intelektual. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Children with Intellectual Barrier, Parenting Style, Self-Development Independence. Anak dengan Hambatan Intelektual, Kemandirian, Pola Asuh Orang Tua. | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) L Education > LC Special aspects of education L Education > LC Special aspects of education > LC5201 Education extension. Adult education. Continuing education |
|||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86202-Jurusan Pendidikan Khusus |
|||||||||
Depositing User: | Mahasiswa Zakiyah Putri Humairoh | |||||||||
Date Deposited: | 26 May 2025 02:48 | |||||||||
Last Modified: | 26 May 2025 02:48 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/48810 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |