Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

ANALISIS KEPUASAN PELANGGAN TERHADAP KUALITAS PRODUK DAN PELAYANAN CV. SWARNA DWIPA

AHLUZ ZIKRI, AFIF (2025) ANALISIS KEPUASAN PELANGGAN TERHADAP KUALITAS PRODUK DAN PELAYANAN CV. SWARNA DWIPA. S1 thesis, Fakultas Teknik Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text (Fulltext)
Afif Ahluz Zikri_3333200078_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (25MB)
[img] Text (BAB 1)
Afif Ahluz Zikri_3333200078_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (18MB)
[img] Text (BAB 2)
Afif Ahluz Zikri_3333200078_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (11MB)
[img] Text (BAB 3)
Afif Ahluz Zikri_3333200078_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (8MB)
[img] Text (BAB 4)
Afif Ahluz Zikri_3333200078_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (12MB)
[img] Text (BAB 5)
Afif Ahluz Zikri_3333200078_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (6MB)
[img] Text (BAB 6)
Afif Ahluz Zikri_3333200078_06.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (Daftar Referensi)
Afif Ahluz Zikri_3333200078_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text (Lampiran)
Afif Ahluz Zikri_3333200078_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (7MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Afif Ahluz Zikri_3333200078_CP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (17MB)

Abstract

The growing of interior industry in Indonesia aligns with the rapid customer growth in CV. Swarna Dwipa, a company that specialize in interior design service. Complaints regarding quality of service and products at CV. Swarna Dwipa driven the company to address existing issues and enhance customer satisfaction. This research aims to assess the level of customer satisfaction at CV. Swarna Dwipa using Customer Satisfaction Index (CSI) method, identify the service quality attributes that should be prioritized for improvement using the Importance Performance Analysis (IPA) method, and then rank the prioritized attributes using the Potential Gain in Customer Value (PGCV) method, and lastly find solutions to improve the prioritized attributes using the 5 Whys method. The results show that CV. Swarna Dwipa fall into the satisfied category with CSI index of 83,42%. The attributes that prioritized for improvement with its rank from the most important, are Rps3, Rlb6, Emp1, Rlb5, and last is Asr3. Solutions to fix the problem that attributes have is that CV. Swarna Dwipa can look for several new employees/workers with competencies that company need, assign workers to educate customer about their new products, and expand the company’s relationships with more existing vendors.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorANGGRAENI, SHANTI KIRANA197401292003122001
Thesis advisorGUNAWAN, AKBAR198309282014041001
Additional Information: Industri interior yang sedang meningkat di Indonesia sejalan dengan CV. Swarna Dwipa selaku perusahaan jasa desain interior yang sedang mengalami peningkatan pelanggan secara drastis. Adanya keluhan terhadap kualitas pelayanan dan produk di CV. Swarna Dwipa mendorong perusahaan untuk dapat memperbaiki masalah yang ada dan meningkatkan kepuasan pelangggan. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui tingkat kepuasan pelanggan di CV. Swarna Dwipa menggunakan metode Customer Satisfaction Index (CSI), menentukan atribut dari dimensi kualitas pelayanan yang diprioritaskan untuk diperbaiki menggunakan metode Importance Performance Analysis (IPA), mengetahui ranking dari atribut yang diprioritaskan untuk diperbaiki menggunakan metode Potential Gain in Customer Value (PGCV), dan terakhir untuk menentukan usulan perbaikan yang dapat dilakukan terhadap atribut yang diprioritaskan untuk diperbaiki di CV. Swarna Dwipa menggunakan metode 5 Whys. Didapatkan hasil yaitu CV. Swarna Dwipa termasuk kedalam kategori puas dengan nilai index CSI sebesar 83,42%, dan diketahui atribut yang diprioritaskan untuk diperbaiki beserta urutan perbaikan dari yang terpenting yaitu atribut Rps3, Rlb6, Emp1, Rlb5, dan terakhir atribut Asr3. Usulan yang diberikan pada penelitian ini yaitu CV. Swarna Dwipa dapat mencari beberapa tenaga kerja baru sesuai dengan kompetensi yang dibutuhkan, menugaskan perkeja untuk mengedukasi pelanggan terkait produk dan memperluas hubungannya dengan lebih banyak banyak vendor bahan baku yang ada.
Subjects: H Social Sciences > HA Statistics
H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD28 Management. Industrial Management
T Technology > T Technology (General)
Divisions: 03-Fakultas Teknik
03-Fakultas Teknik > 26201-Jurusan Teknik Industri
Depositing User: Mr Afif Ahluz Zikri
Date Deposited: 24 Mar 2025 02:31
Last Modified: 24 Mar 2025 02:31
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/48032

Actions (login required)

View Item View Item