Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

HASIL BELAJAR SISWA MELALUI PENERAPAN METODE GALLERY WALK PADA KONSEP SEL DI MAN 2 KOTA CILEGON

ROIHATUL JANNAH, SITI (2017) HASIL BELAJAR SISWA MELALUI PENERAPAN METODE GALLERY WALK PADA KONSEP SEL DI MAN 2 KOTA CILEGON. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
HASIL BELAJAR SISWA MELALUI PENERAPAN METODE GALLERY WALK PADA KONSEP SEL DI MAN 2 KOTA CILEGON.PDF
Restricted to Registered users only

Download (11MB)

Abstract

This research’s aimed to know: students’ learning outcomes by used Gallery Walk in a cell concept at MAN 2 Kota Cilegon. This research is a descriptive research which used One Group Pretest - Posttest Design. Gallery walk method as a free variable and the students’ learning outcomes as a restricted variable. The population of this research is all students in XI grader at MAN 2 Kota Cilegon year academic 2016/2017. The sample of this research are the students in XI MIPA 1. The technique of collecting data used objective test to asses cognitive skills, questionaire to asses students’ affective skills and observation sheets to asses students’ phsycomotoric skills also accomplishment of learning activities’ sheets. The analysis technique of the instrument’s evaluations result used software anates V.4. The result of data analysis collected from students’ learning outcomes in cognitive broad achieved average score which is significant improvements from 50,8 to 78,2 and index gain 0,57 in medium category. Otherwise in affective broad achieved an average score 84,7 which is an impressive category. In phsycomotoric broad achieved an average score 81,4 which is an high category

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorErmila Hendriyani, MilaUNSPECIFIED
Thesis advisorDarifah, SitiUNSPECIFIED
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui: hasil belajar siswa dengan menggunakan metode Gallery Walk pada konsep sel di MAN 2 Kota Cilegon. Penelitian ini merupakan penelitian deskriptif yang menggunakan desain penelitian One Group Pretest - Posttest Design. Metode Gallery Walk sebagai variabel bebas dan hasil belajar siswa sebagai variabel terikat. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh siswa kelas XI di MAN 2 Kota Cilegon tahun pelajaran 2016/2017. Sampel penelitian ini yaitu siswa kelas XI MIPA I. Teknik pengambilan sampel dilakukan secara simple random sampling. Data dikumpulkan melalui tes objektif untuk mengukur kemampuan kognitif, angket untuk mengukur kemampuan afektif siswa dan lembar observasi untuk mengukur kemampuan psikomotor siswa serta lembar keterlaksanaan kegiatan pembelajaran. Teknik analisis hasil uji instrumen menggunakan software anates V.4. Hasil pengolahan data diperoleh hasil belajar siswa pada ranah kognitif diperoleh nilai rata – rata yang mengalami perubahan yang signifikan yaitu dari 50,8 menjadi 78,2 dan indeks gain sebesar 0,57 dengan kategori sedang. Sedangkan pada ranah afektif diperoleh nilai rata – rata sebesar 84,7 dengan kategori sangat baik. Pada ranah psikomotor diperoleh nilai rata – rata sebesar 81,4 dengan kategori tinggi.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84205-Jurusan Pendidikan Biologi
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 09 Nov 2021 09:20
Last Modified: 09 Nov 2021 09:20
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/4622

Actions (login required)

View Item View Item