Puspita Wardhani, Fany (2024) PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL TIKTOK @MOCOFASHION SEBAGAI MEDIA KOMUNIKASI PEMASARAN DALAM MEMPERTAHANKAN BRAND IMAGE. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
This is the latest version of this item.
![]() |
Text
Fany Puspita Wardhani_6662190045_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (182kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Fany Puspita Wardhani_6662190045_FULL TEXT.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
![]() |
Text
Fany Puspita Wardhani_6662190045_02.pdf Restricted to Registered users only Download (331kB) |
![]() |
Text
Fany Puspita Wardhani_6662190045_03.pdf Restricted to Registered users only Download (342kB) |
![]() |
Text
Fany Puspita Wardhani_6662190045_04.pdf Restricted to Registered users only Download (722kB) |
![]() |
Text
Fany Puspita Wardhani_6662190045_05.pdf Restricted to Registered users only Download (224kB) |
![]() |
Text
Fany Puspita Wardhani_6662190045_REF.pdf Restricted to Registered users only Download (170kB) |
![]() |
Text
Fany Puspita Wardhani_6662190045_LAMP.pdf Restricted to Registered users only Download (384kB) |
![]() |
Text
Fany Puspita Wardhani_6662190045_01.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
The development of technology in this day and age various people use social media as a digital marketing medium, the use of social media permeates aspects of various companies, one of the trends in fashion types that can be said to be endless is bag products, Moco Fashion is one of the fashion products in the bag industry that uses tiktok as a marketing medium. The problem in this study is how to Utilize TikTok Social Media as a Digital Marketing Media, this study aims to find out Moco Fashion's social media management, the methodology in this study is qualitative descriptive, with data collection techniques through in-depth interviews, observations and documentation studies, the theory used is Friedrichsen and Wolfgang's social media management theory. The results obtained from this study are: 1. The stage of defining the value proposition of moco fashion that she convinces her followers with good quality, complete information which aims to provide ease in finding information about products, prices, promotions through Tiktok. 2. Segmentation, Targeting, Positioning stage at this stage Moco Fashion with a purchase database survey and TikTok insights, then the data is collected to determine social media management steps. 3. Operation and Delivery Stage At this stage, Moco Fashion has its own way of publishing their information by determining methods for disseminating messages and involving BAs and talents. (4) Measurement and Feedback stage that the Moco Fashion account gets various good feedback from its followers interaction through views, likes, comments, reviews, direct messages and also Tag stories.
Item Type: | Thesis (S1) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||
Additional Information: | Perkembangan teknologi di zaman sekarang berbagai orang menggunakan media sosial sebagai media pemasaran digital, penggunaan media sosial meresap ke aspek berbagai Perusahaan, salah satu tren jenis fashion yang bisa dikatakan tidak ada habisnya ialah produk tas, Moco Fashion menjadi salah satu produk fashion di industri Tas yang memanfaatkan tiktok sebagai media pemasarannya. Permasalahan dalam penelitian ini adalah bagaimana Pemanfaatan Media Sosial TikTok Sebagai Media Pemasaran Digital, penelitian ini bertujuan untuk mengetahui management media sosial Moco Fashion, Metodologi pada penelitian ini adalah kualitatif deskriptif, dengan teknik pengumpulan data melalui wawancara mendalam, observasi dan studi dokumentasi, teori yang digunakan adalah teori management media sosial Friedrichsen dan Wolfgang. Hasil yang didapat dari penelitian ini adalah: 1. Tahap define the value proposition moco fashion bahwa dia meyakinkan para followersnya dengan kualitas baik, informasinya lengkap yang bertujuan memberikan kemudahan dalam pencarian informasi mengenai produk, harga, promosi melalui Tiktok. 2. Tahap segmentasi, Targeting, Positioning pada tahap ini Moco Fashion dengan reserch data base pembelian dan insight tiktok, kemudian data tersebut dikumpulkan untuk menentukan Langkah management media sosial. 3. Tahap Operation and Delivery procces pada tahap ini Moco Fashion punya cara tersendiri untuk mempublikasikan informasi yang mereka dengan menetukan metode dalam menyebarluaskan pesan serta melibatkan BA dan talent. (4) Tahap Measurement and Feedback bahwa akun Moco Fashion mendapatkan berbagai feedback yang baik dari para pengikutnya interaksi melalui view, like, komentar, review, direct message dan juga Tag story. | ||||||
Uncontrolled Keywords: | Marketing Communication, Social Media Management, Social Media, Moco Fashion, Tiktok Komunikasi Pemasaran, Management Media Sosial, Media Sosial, Moco Fashion, Tiktok | ||||||
Subjects: | Communication > Communication (General) | ||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik |
||||||
Depositing User: | fany puspita wardhani | ||||||
Date Deposited: | 20 Feb 2025 04:23 | ||||||
Last Modified: | 20 Feb 2025 04:23 | ||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/46181 |
Available Versions of this Item
-
PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL TIKTOK @MOCOFASHION
SEBAGAI MEDIA KOMUNIKASI PEMASARAN DALAM
MEMPERTAHANKAN BRAND IMAGE. (deposited UNSPECIFIED)
- PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL TIKTOK @MOCOFASHION SEBAGAI MEDIA KOMUNIKASI PEMASARAN DALAM MEMPERTAHANKAN BRAND IMAGE. (deposited 20 Feb 2025 04:23) [Currently Displayed]
Actions (login required)
![]() |
View Item |