Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH KINERJA PELAYANAN TERHADAP TINGKAT KEPUASAN MASYARAKAT DI MAL PELAYANAN PUBLIK KABUPATEN PANDEGLANG PADA BULAN JULI-SEPTEMBER TAHUN 2024

IKMAL HASANUDIN, MUHAMAD (2024) PENGARUH KINERJA PELAYANAN TERHADAP TINGKAT KEPUASAN MASYARAKAT DI MAL PELAYANAN PUBLIK KABUPATEN PANDEGLANG PADA BULAN JULI-SEPTEMBER TAHUN 2024. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
M. IKMAL HASANUDIN_6670180134_FULLTEXT.pdf
Restricted to Registered users only

Download (5MB)
[img] Text
M. IKMAL HASANUDIN_6670180134_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
M. IKMAL HASANUDIN_6670180134_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (259kB)
[img] Text
M. IKMAL HASANUDIN_6670180134_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (356kB)
[img] Text
M. IKMAL HASANUDIN_6670180134_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (878kB)
[img] Text
M. IKMAL HASANUDIN_6670180134_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (133kB)
[img] Text
M. IKMAL HASANUDIN_6670180134_reff.pdf
Restricted to Registered users only

Download (208kB)
[img] Text
M. IKMAL HASANUDIN_6670180134_lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)

Abstract

This study aims to find out whether the Service Performance carried out by Public Service Mall (MPP) employees of Pandeglang Regency has an influence on Community Satisfaction. The problems found by the researcher as the basis of this study are the many negative responses to Google Review to MPP, the inconsistency of MPP visitor respondent data, and the absence of online services carried out in the scope of public services in Pandeglang Regency, therefore the researcher wants to see if the community is actually satisfied with the performance of employee services at MPP. This study uses a quantitative method by using SPSS Statistics as a data processing instrument, because the quantitative method was chosen as the research method, the researcher determined the theory of Organizational Performance by Dwiyanto as an independent variable and the Level of Community Satisfaction according to Permenpan No. 14 of 2017 as a bound variable. The results obtained by the researcher through simple linear regression data analysis and analysis of questionnaire answers and brief interviews with respondents were that there was an influence on the independent variable on the bound variable by 83%, this was also supported by several statements that the researcher found when conducting a questionnaire survey directly to the respondents.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorNURLIA, ELLY198408312022032001
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah Kinerja Pelayanan yang dilakukan oleh pegawai Mal Pelayanan Publik (MPP) Kabupaten Pandeglang memiliki pengaruh terhadap Kepuasan Masyarakat. Permasalahan yang ditemukan peneliti sebagai dasar penelitian ini seperti banyaknya respon negatif pada Google Review terhadap MPP, tidak selarasnya data responden pengunjung MPP, serta tidak adanya pelayanan daring yang dilakukan di lingkup pelayanan publik di Kabupaten Pandeglang, oleh karena itu peneliti ingin melihat apakah masyarakat sebetulnya puas terhadap kinerja pelayanan pegawai di MPP. Penelitian ini menggunakan metode Kuantitatif dengan menggunakan SPSS Statistics sebagai instrumen pengolahan data, oleh karena metode kuantitatif dipilih sebagai metode penelitian, peneliti menetapkan teori Kinerja Organisasi oleh Dwiyanto sebagai variabel bebas dan Tingkat Kepuasan Masyarkat menurut Permenpan No. 14 Tahun 2017 sebagai variabel terikat. Hasil yang didapatkan peneliti melalui analisa data regresi linear sederhana dan analisa jawaban kuesioner serta wawancara singkat kepada responden adalah terdapat adanya pengaruh pada variabel bebas terhadap variabel terikat sebesar 83%, hal ini juga didukung dengan beberapa pernyataan yang didapati peneliti saat melakukan survey kuesioner secara langsung kepada responden.
Uncontrolled Keywords: Employee Performance, Community Satisfaction, Public Service Mal Kinerja Pegawai, Kepuasan Masyarakat, Mal Pelayanan Publik
Subjects: H Social Sciences > Public Administration
J Political Science > JA Political science (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 65201-Program Studi Ilmu Pemerintahan
Depositing User: Muhamad Ikmal Hasanudin
Date Deposited: 17 Mar 2025 07:10
Last Modified: 19 Mar 2025 04:32
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/46106

Actions (login required)

View Item View Item