Annaufal, Daffa (2024) EVALUASI KEBIJAKAN KETERBUKAAN INFORMASI PUBLIK DI KABUPATEN TANGERANG (Studi pada Pejabat Pengelola Informasi dan Dokumentasi Kabupaten Tangerang). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
![]() |
Text (SKRIPSI)
Daffa Annaufal_6661190053_FULLTEXT.pdf Restricted to Registered users only Download (5MB) |
![]() |
Text (Check Plagiarisme)
Daffa Annaufal_6661190053_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (477kB) |
![]() |
Text (Bab 2)
Daffa Annaufal_6661190053_02.pdf Restricted to Registered users only Download (270kB) |
![]() |
Text (Bab 3)
Daffa Annaufal_6661190053_03.pdf Restricted to Registered users only Download (341kB) |
![]() |
Text (Bab 4)
Daffa Annaufal_6661190053_04.pdf Restricted to Registered users only Download (376kB) |
![]() |
Text (Bab 5)
Daffa Annaufal_6661190053_05.pdf Restricted to Registered users only Download (121kB) |
![]() |
Text (Daftar Pustaka)
Daffa Annaufal_6661190053_REF.pdf Restricted to Registered users only Download (123kB) |
![]() |
Text (Lampiran)
Daffa Annaufal_6661190053_LAMP.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
![]() |
Text
Daffa Annaufal_6661190053_01.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
Abstract
This research focuses on the Tangerang Regency Information and Documentation Management Officer (PPID) who is an individual who is responsible for the aspects of storing, documenting, and providing information in public institutions and PPID is under the auspices of the Tangerang Regency Communication and Information Office. The main task of PPID involves planning, organizing, implementing, supervising, and implementing the implementation of information management and service activities in public institutions, along with the issuance of Law Number 14 of 2008 is a means of optimizing public supervision over the administration of the state and other public bodies and everything that is related to the public interest. Information and Documentation Management Officials made by the government are certainly expected to increase the convenience of the public to obtain information effectively and efficiently. This study uses William Dunn's evaluation model with the Descriptive Qualitative method to explain how the evaluation of information disclosure policies in Tangerang Regency is studied on the Tangerang Regency Information and Documentation Management Officer (PPID). The results of the study show that the evaluation of PPID has run quite optimally, the services provided are quite good to several people who already know and use the existence of PPID, but there are some things that need to be improved such as in the socialization process, and the service of answering information to the performance of human resources in order to achieve the goals of the Information and Documentation Management Officer (PPID) in Tangerang Regency.
Item Type: | Thesis (S1) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||
Additional Information: | Penelitian ini berfokus pada Pejabat Pengelola Informasi dan Dokumentasi Kabupaten Tangerang (PPID) yang merupakan merupakan individu yang bertanggung jawab dalam aspek penyimpanan, pendokumentasian, dan penyediaan informasi di lembaga publik dan PPID ini dibawah naungan dari Dinas Komunikasi dan Informatika Kabupaten Tangerang. Tugas utama PPID melibatkan perencanaan, organisasi, pelaksanaan, pengawasan, dan Implementasi terhadap pelaksanaan kegiatan pengelolaan dan pelayanan informasi di instansi publik, seiring dengan dikeluarkannya Undang-undang Nomor 14 Tahun 2008 adalah sarana dalam mengoptimalkan pengawasan publik terhadap penyelenggaraan negara dan badan Publik lainnya dan segala sesuatu yang berikabat pada kepentingan publik. Pejabat Pengelola Informasi dan Dokumentasi yang dibuat oleh pemerintah tentunya diharapkan dapat meningkatkan kemudahan masyarakat untuk mendapatkan informasi secara efektif dan efisien. Penelitian ini menggunakan model evaluasi William Dunn dengan metode Kualitatif Deskriptif untuk menjelaskan bagaimana evaluasi kebijakan keterbukaan informasi di Kabupaten Tangerang studi pada Pejabat Pengelola Informasi dan Dokumentasi Kabupaten Tangerang (PPID). Hasil penelitian menunjukan bahwa evaluasi PPID sudah berjalan cukup optimal, pelayanan yang diberikan cukup baik kepada beberapa masyarakat yang sudah mengetahui dan menggunakan adanya PPID ini, namun ada beberapa yang perlu di tingkatkan lagi seperti pada proses sosialisasi, dan pelayanan waktu menjawab informasi hingga kinerja sumber daya manusia nya agar tercapainya tujuan Pejabat Pengelola Informasi dan Dokumentasi (PPID) di Kabupaten Tangerang. | ||||||
Uncontrolled Keywords: | Policy Evaluation, Information and Documentation Management Officer Evaluasi Kebijakan, Pejabat Pengelola Informasi dan Dokumentasi | ||||||
Subjects: | H Social Sciences > Public Administration | ||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 63201-Program Studi Administrasi Publik |
||||||
Depositing User: | Daffa Annaufal | ||||||
Date Deposited: | 01 Feb 2025 09:22 | ||||||
Last Modified: | 01 Feb 2025 09:22 | ||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/45169 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |