DEVISYAH, DEVISYAH (2024) KREATIVITAS KAMPANYE POLITISI MILENIAL DI INDONESIA MELALUI MEDIA SOSIAL (Studi Kasus Akun Tiktok @Elchanatmadja). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
![]() |
Text
SKRIPSI FULL.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
![]() |
Text
BAB 1 DAPUS.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
![]() |
Text
BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (359kB) |
![]() |
Text
BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (118kB) |
![]() |
Text
BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
![]() |
Text
BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (91kB) |
![]() |
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (442kB) |
![]() |
Text
turnitin.pdf Restricted to Registered users only Download (17MB) |
![]() |
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (473kB) |
Abstract
Media sosial bisa digunakan sebagai media berkampanye. Salah satu akun yang memanfaatkan media sebagai berkampanye ialah akun Tiktok @Elchanatmadja. Penelitian ini mengenai kreativitas kampanye politisi milenial di Indonesia. Penelitian ini penting untuk diteliti untuk mengetahui bagaimana proses kreativitas kampanye dalam media sosial khususnya Tiktok. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengembangan ide, aktivasi, visual dan narasi kreativitas pada akun Tiktok @elchanatmadja. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan menggunakan teori pengelolaan media sosial 4C. Hasil penelitian menunjukan seperti pengembangan ide kreativitas dalm berkampanye melalui beberapa proses, berbagai sumber-sumber ide. Pengembangan aktivasi dengan menggunakan beberapa cara dalam mengembangkannya. Pengembangan visual dengan menggunakan beberapa macam visual dan proses-proses yang dibutuhkan, dan juga pengembangan narasi betapa penting penentuan bahasa yang digunakan dalam berkampanye dengan karakter yang berbeda-beda, serta pada narasi bagaimana narasi yang relevan dan juga teknik narasi yang digunakan.
Item Type: | Thesis (S1) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||
Additional Information: | Social media can be used as a campaign medium. One of the accounts that uses media for campaigning is the Tiktok account @Elchanatmatja. This research is about the campaign creativity of millennial politicians in Indonesia. This research is important to investigate to find out the process of campaign creativity on social media, especially Tiktok. This research aims to determine the development of ideas, activation, visuals and creative narratives on the Tiktok account @elchanatmadja. This research uses a qualitative approach using the 4C social media management theory. The research results show the development of creative ideas in campaigning through several processes, various sources of ideas. Activation development using several ways to develop it. Visual development using several types of visuals and the processes required. And also developing narratives about how important it is to determine the language used in campaigning with different characters, as well as in narratives, what narratives are relevant and also the narrative techniques used. | ||||||
Uncontrolled Keywords: | Tiktok, @Elchanatmadja, Kreativitas Kampanye, Pengelolaan Media Sosial 4C Tiktok, @elchanatmadja, Campaign Creativity, 4C Social Media Management | ||||||
Subjects: | Communication > Communication (General) | ||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi |
||||||
Depositing User: | Devi syah dep | ||||||
Date Deposited: | 07 Jan 2025 11:16 | ||||||
Last Modified: | 07 Jan 2025 11:16 | ||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/45026 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |