CHUSNI MUBAROK, ANJAS (2024) PEMASARAN POLITIK PARTAI GERINDRA DALAM PEMILU 2019 DAN 2024 DI PROVINSI BANTEN. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
![]() |
Text (SKRIPSI)
Anjas Chusni Mubarok_6670170001 fullteks.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Anjas Chusni Mubarok_6670170001 02.pdf Restricted to Registered users only Download (448kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Anjas Chusni Mubarok_6670170001 03.pdf Restricted to Registered users only Download (342kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Anjas Chusni Mubarok_6670170001 04.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Anjas Chusni Mubarok_66701700 05.pdf Restricted to Registered users only Download (122kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Anjas Chusni Mubarok_6670170001 lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (505kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Anjas Chusni Mubarok_6670170001 reff.pdf Restricted to Registered users only Download (190kB) |
![]() |
Text
Anjas Chusni Mubarok_6670170001_01.pdf Restricted to Registered users only Download (838kB) |
Abstract
Democracy was born from the demands of western society for equal rights and equal standing before the law. Elections are a clear manifestation of democracy, although democracy does not have anything in common with elections, but elections are one of the most important aspects of democracy that must be carried out democratically. In interacting with the people of banten, the gerindra party seems very close to the community, this makes the gerindra party a party that is always remembered by the community, especially the people of banten province. The purpose of this study is to describe and analyze the political marketing strategy implemented by the Gerindra Party in facing the 2019 and 2024 General Elections in Banten Province. Political marketing is an important element for political parties in trying to gain public support, especially in the midst of increasingly fierce political competition. In the context of elections, political marketing includes not only direct campaigns, but also communication strategies and party branding to attract voters. This research uses a qualitative method with a descriptive approach. The data collection techniques used were observation, interviews, documentation, and literature review. Data analysis used in conducting research with data reduction stages, data display, conclusions and verification. The results showed that political marketing strategies through social media have had a significant impact in influencing voters' perceptions and preferences for the Gerindra Party.
Item Type: | Thesis (S1) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||
Additional Information: | Demokrasi terlahir dari adanya sebuah tuntutan masyarakat barat atas kesamaan hak serta kedudukan yang sama di hadapan hukum. Pemilu menjadi wujud yang nyata dari demokrasi, walaupun demokrasi tidak memiliki kesamaan dengan pemilihan umum (pemilu), tetapi pemilu ini merupakan satu dari sekian aspek demokrasi yang sangat penting serta harus dijalankan secara demokratis. Dalam berinteraksi dengan masyarakat banten partai gerindra terkesan sangat dekat dengan masyarakat, hal tersebut menjadikan partai gerindra menjadi partai yang selalu di ingat keberadaanya oleh masyarakat khususnya masyarakat provinsi banten. Tujuan penelitian ini yaitu untuk mendeskripsikan dan menganalisis strategi pemasaran politik yang diterapkan oleh Partai Gerindra dalam menghadapi Pemilihan Umum (Pemilu) 2019 dan 2024 di Provinsi Banten. Pemasaran politik menjadi elemen penting bagi partai politik dalam usaha meraih dukungan masyarakat, terutama di tengah persaingan politik yang semakin ketat. Dalam konteks Pemilu, pemasaran politik tidak hanya mencakup kampanye langsung, tetapi juga strategi komunikasi dan branding partai untuk menarik minat pemilih. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dengan pendekatan deskriptif. Teknik pengumpulan data yang digunakan yaitu observasi, wawancara, dokumentasi, dan kajian literatur. Analisis data yang digunakan dalam melaksanakan penelitian dengan tahap reduksi data, display data, kesimpulan dan verifikasi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa strategi pemasaran politik melalui media sosial telah memberikan dampak yang signifikan dalam mempengaruhi persepsi dan preferensi pemilih terhadap Partai Gerindra. | ||||||
Uncontrolled Keywords: | Political Marketing, Gerindra Party, Campaign Strategy, Election. Pemasaran Politik, Partai Gerindra, Strategi Kampanye, Pemilu. | ||||||
Subjects: | J Political Science > J General legislative and executive papers | ||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 65201-Program Studi Ilmu Pemerintahan |
||||||
Depositing User: | Mr Anjas Mubarok | ||||||
Date Deposited: | 07 Jan 2025 09:29 | ||||||
Last Modified: | 07 Jan 2025 09:29 | ||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/44970 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |