Dwi May Lanny, Putri (2024) KREATIVITAS GURU DALAM MELAKSANAKAN PEMBELAJARAN YANG MENYENANGKAN DI SD CILENGGANG 2 KOTA TANGERANG SELATAN. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (SKRIPSI)
Putri Dwi May Lanny_2227170096_01.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (SKRIPSI)
Putri Dwi May Lanny_2227170096_02.pdf Restricted to Registered users only Download (955kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Putri Dwi May Lanny_2227170096_03.pdf Restricted to Registered users only Download (648kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Putri Dwi May Lanny_2227170096_04.pdf Restricted to Registered users only Download (600kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Putri Dwi May Lanny_2227170096_05.pdf Restricted to Registered users only Download (536kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Putri Dwi May Lanny_2227170096_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (175kB) |
|
Text
Putri Dwi May Lanny_2227170096_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
|
Text (SKRIPSI)
Putri Dwi May Lanny_2227170096_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (SKRIPSI)
Putri Dwi May Lanny_2227170096_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (498kB) |
Abstract
A teacher's creativity in learning activities is one of the supporting factors. But at this time there are still teachers who are less creative and lazy in developing learning activities. This research uses a qualitative type of research. In this study, collecting descriptive data obtained from data collection through observation, interviews, and documentation. Based on the results of research and discussion about the process of teacher creativity in carrying out fun learning at SD Cilenggang 2 South Tangerang City, it can be concluded that the teachers there have been creative in carrying out fun learning and the school also supports creative teachers in carrying out by providing adequate learning facilities and the school provides teaching training to teachers so that they are able to increase creativity they. The creativity of class teachers in increasing the interest in learning of Grade 5 students at SD Negeri Cilenggang 2 South Tangerang City is considered to have not been implemented optimally. Teachers have used learning media well in certain subjects, although in other subjects have not used media that support lessons. Teachers also have not optimized their creativity in developing interesting teaching and learning strategies, because teachers do not apply educational games to Grade 5 students. However, teachers have created a conducive learning climate by often arranging classrooms and inviting students to sing in order to relieve boredom when learning.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Kreativitas seorang pendidik dalam melaksanakan pembelajaran merupakan salah satu variabel pendukung. Akan tetapi, saat ini masih terdapat pendidik yang kurang kreatif dan lamban dalam membuat pembelajaran. Penelitian ini menggunakan jenis penelitian survei subjektif. Dalam penelitian ini, dikumpulkan data yang diperoleh dari pengumpulan data melalui pengamatan, wawancara, dan dokumentasi. Berdasarkan hasil penelitian dan pembahasan mengenai jalannya daya imajinasi pendidik dalam melaksanakan pembelajaran menyenangkan di SD Negeri Cilenggang 2 Kota Tangerang Selatan, dapat diduga bahwa pendidik di sana sudah kreatif dalam melaksanakan pembelajaran menyenangkan dan pihak sekolah juga mendukung pendidik yang kreatif dalam melaksanakannya dengan memberikan fasilitas pembelajaran yang memadai dan pihak sekolah memberikan pelatihan mengajar kepada pendidik agar dapat mengembangkan daya imajinasinya. Daya imajinasi pendidik kelas dalam meningkatkan minat belajar siswa kelas 5 SD Negeri Cilenggang 2 Kota Tangerang Selatan dinilai belum terlaksana dengan baik. Para pendidik telah memanfaatkan media pembelajaran dengan baik pada mata pelajaran tertentu, meskipun pada mata pelajaran lain mereka belum memanfaatkan media yang mendukung contoh tersebut. Para pendidik juga belum meningkatkan daya imajinasinya dalam menciptakan teknik mengajar dan pembelajaran yang menarik, karena para pengajar kurang mementingkan permainan edukatif bagi siswa kelas 5. Akan tetapi, para pendidik telah menciptakan lingkungan belajar yang mendukung dengan sering menata ruang kelas dan mengajak siswa bernyanyi untuk menghilangkan rasa lelah saat belajar. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Creativity, Learning Media , Method Kreativitas, Media Pembelajaran, Metode | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86206-Jurusan Pendidikan Guru Sekolah Dasar |
|||||||||
Depositing User: | Mrs Putri Dwi May Lanny | |||||||||
Date Deposited: | 10 Dec 2024 15:39 | |||||||||
Last Modified: | 10 Dec 2024 15:39 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/44244 |
Actions (login required)
View Item |