Agustina, Nina (2018) PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE SNOWBALL THROWING UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR SISWA PADA MATA PELAJARAN IPS KELAS IV SDN KADUODENG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (Skripsi)
PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE SNOWBALL THROWING UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR SISWA PADA MATA PELAJARAN IPS KELAS IV SDN KADUODENG.pdf Restricted to Registered users only Download (13MB) |
Abstract
The purpose of this research is to know the result of student learning in IPS learning through cooperative learning model of snowball Throwing type. This research uses classroom action research conducted in two cycles. Each cycle consists of planning, execution, observation and reflection. Data collection techniques in this study using the test stuffing (Essay ). Based on the research that has been done, there are improvements that occur in each cycle. In the first cycle of student learning results get an average value of 63.85. Then in the second cycle there is an increase in student learning outcome of 76.15. The conclusion of this research stated that cooperative learning model of snowball throwing type can improve student learning outcomes in IPS learning with learning material of natural resources distribution in local environment in Class IV SDN Kaduodeng.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui hasil belajar siswa dalam pembelajaran IPS melalui model pembelajaran kooperatif tipe snowball Throwing. Penelitian ini menggunakan penelitian tindakan kelas yang dilaksanakan dalam dua siklus. Setiap siklusnya terdiri dari perencanaan, pelaksanaan, observasi dan refleksi. Teknik pengumpulan data pada penelitian ini menggunakan tes isian (Essay ). Berdasarkan penelitian yang telah dilakukan, terdapat peningkatan yang terjadi disetiap siklusnya. Pada siklus pertama hasil belajar siswa mendapatkan nilai rata-rata 63,85. Kemudian pada siklus kedua terjadi peningkatan hasil belajar siswa sebesar 76,15. Kesimpulan dari penelitian ini menyatakan bahwa model pembelajaran kooperatif tipe snowball throwing dapat meningkatkan hasil belajar siswa dalam pembelajaran IPS dengan materi pembelajaran persebaran sumber daya alam di lingkungan setempat di Kelas IV SDN kaduodeng. | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) L Education > LA History of education |
|||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86206-Jurusan Pendidikan Guru Sekolah Dasar |
|||||||||
Depositing User: | Admin Eprints Untirta | |||||||||
Date Deposited: | 04 Nov 2021 07:17 | |||||||||
Last Modified: | 04 Nov 2021 07:17 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/4386 |
Actions (login required)
View Item |