Aurelia, Veren (2024) PENGGUNAAN MAKSIM KESANTUNAN DALAM PENINGKATAN PELAYANAN TATAKAN KOPI DI KOTA SERANG (KAJIAN PRAGMATIK). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
VERENAURELIA_2222200094_02.pdf Restricted to Registered users only Download (296kB) |
|
Text
VERENAURELIA_2222200094_03.pdf Restricted to Registered users only Download (164kB) |
|
Text
VERENAURELIA_2222200094_04.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
|
Text
VERENAURELIA_2222200094_05.pdf Restricted to Registered users only Download (114kB) |
|
Text
VERENAURELIA_2222200094_LAMP.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
|
Text
Turnitin Skripsi.pdf Restricted to Registered users only Download (963kB) |
|
Text
SKRIPSI FULL TEXT.pdf Restricted to Registered users only Download (6MB) |
|
Text
VERENAURELIA_2222200094_01.pdf Restricted to Registered users only Download (498kB) |
|
Text
SKRIPSI _Reff.pdf Restricted to Registered users only Download (12kB) |
Abstract
The use of politeness maxims is very influential in daily life, especially for activists who live in the F&B (Food & Beverage) industry, from several types of food and beverage businesses of course using services, from several types of maxims used this research is based on the existence of symptoms of the use of polite or impolite language in the communication process, as well as in the dissemination of information contained in the field of service, Especially coffee shops. The purpose of this research is to describe that the form of implementation of the maxim of politeness is very important in realizing the improvement of the service of several coffee shops in the city of Serang, describing the form of violation of the maxim of politeness that occurs in the event of service and service in a store, in some of the explanations above, I take the subject "Tatatakan Kopi" one of the largest Coffee Shops in the city of Serang.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penggunaan maksim kesantunan sangat berpengaruh dalam kehidupan sehari-hari, terutama untuk penggiat yang hidup didalam industri F&B (Food & Beverage), dari beberapa jenis bisnis makanan dan minuman tentu saja menggunakan servis/pelayanan, dari beberapa jenis maksim yang digunakan penelitian ini dilatar belakangi oleh adanya gejala penggunaan bahasa yang santun ataupun yang tidak santun dalam proses komunikasi, serta dalam penyebaran informasi yang terdapat pada bidang pelayanan, khususnya coffee shop. Tujuan penelitiaan ini adalah mendeskripsikan bahwa wujud pelaksanaan maksim kesantunaan sangat penting dalam mewujudkan peningkatan pelayanan beberapa coffee shop di kota Serang, mendeskripsikan wujud pelanggaran maksim kesantunaan yang terjadi di dalam peristiwa servis dan pelayanan dalam sebuah toko, dalam beberapa penjelasan di atas, saya mengambil Subjek “Tatatakan Kopi” salah satu Coffee Shop terbesar di kota Serang, beberapa alasan untuk menggunakan “Tatakan Kopi” sebagai subjek penelitian untuk saya karena sudah baik secara sistem pelayanan, standarisasi produk dan binis kreatif. Sebagai peneliti coffee shop, tentu pelayanan menjadi peran penting, mulai dari bahasa yang dipakai, senyum sapa salam serta informatif dalam sebuah pelayanan / servis sangat berpengaruh terhadap kepuasan pelanggan. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Maximum Politeness, Customer Service, Coffee Shop. Maksim Kesantunan, Customer Service, Coffee Shop. | |||||||||
Subjects: | P Language and Literature > PA Classical philology | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88201-Jurusan Pendidikan Bahasa Indonesia 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan |
|||||||||
Depositing User: | veren aurelia marta | |||||||||
Date Deposited: | 10 Dec 2024 15:14 | |||||||||
Last Modified: | 10 Dec 2024 15:14 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/43778 |
Actions (login required)
View Item |