Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENERAPAN MODEL KOOPERATIF TIPE TWO STAY TWO STRAY BERBASIS PROYEK UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR PADA KONSEP KALOR

AULIA YUSOFA, DESMA (2018) PENERAPAN MODEL KOOPERATIF TIPE TWO STAY TWO STRAY BERBASIS PROYEK UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR PADA KONSEP KALOR. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (Skripsi)
PENERAPAN MODEL KOOPERATIF TIPE TWO STAY TWO STRAY BERBASIS PROYEK UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR PADA KONSEP KALOR.PDF
Restricted to Registered users only

Download (18MB)

Abstract

This research is aimed to know the result of increased learning learners who use cooperative learning model of type Two Stay Two Stray (TSTS) project-based and cooperative learning model that uses Two types of Stay Two Stray (TSTS) without project-based on the concept of heat. This research had been done in academic years 2018/2019 in class XI MIA. The method of this research is quasi experiment by nonequivalent control group design, and the technique of taking sample is purposive sampling . The pretest value show the amount of tcount is -0,46. The tcount value was compared with the ttable at the 0,05 significance level of 2,00. It can be seen that the pretest value is smaller than the ttable value (-0,46 ≤ 2,00). And the posttest value shows the magnitude of tcount is 8,39. The tcount value was the compared with the ttable at the 0,05 level of significance obtained by ttable of 2,00. It can be seen that the posttest value is greater than the ttable value (8,39 ≤ 2,00). The average n-gain result in the control class are 0,50 or in the medium category and the average n-gain result in the experiment class are 0,76 in the high category. Thus it can be concluded that there are differences in the improvement of learning outcomes between students who use a cooperative learning model of type Two Stay Two Stray (TSTS) project-based and cooperative learning model that uses Two types of Stay Two Stray (TSTS) without project-based.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorRuhiyat, YayatUNSPECIFIED
Thesis advisorRahmi Darman, DinaUNSPECIFIED
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui peningkatkan hasil belajar peserta didik yang menggunakan model pembelajaran kooperatif tipe Two Stay Two Stray (TSTS) berbasis proyek dan yang menggunakan model pembelajaran kooperatif tipe Two Stay Two Stray (TSTS) tanpa berbasis proyek pada konsep kalor. Penelitian ini dilakukan pada tahun ajaran 2018/2019 pada kelas XI MIA.Metode penelitian yang digunakan Quasi Eexperiment dengan Desain Nonequivalent Control Group Designdan teknik pengambilan sampel menggunakan Purposive Sampling.Nilai pretest menujukan besarnya thitung sebesar -0,46. Nilai thitung tersebut dibandingkan dengan ttabel pada taraf signifikansi α = 0,05 yaitu 2,00. Terlihat bahwa nilai Pretest lebih kecil dari nilai ttabel (0,46 ≤ 2,00). Dan nilai posttest menunjukan besarnya thitung adalah 8,39. Nilai thitung tersebut dibandingkan dengan ttabel pada taraf signifikansi α = 0,05 yaitu 2,00. Terlihat bahwa nilai Posttest lebih besar dari nilai ttabel (8,39 ≤ 2,00). Hasil n-gain rata-rata pada kelas kontrol sebesar 0,50 atau dalam kategori sedang dan hasil n-gain rata-rata pada kelas eksperimen sebesar 0,76 atau dalam kategori tinggi. Dengan demikian dapat disimpulkan bahwa terdapat perbedaan peningkatan hasil belajar antara peserta didik yang menggunakan model kooperatif tipe two stay two stray berbasis proyek dengan model pembelajaran kooperatif tipe two stay two stray tanpa berbasis proyek.
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LA History of education
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84203-Jurusan Pendidikan Fisika
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 03 Nov 2021 07:02
Last Modified: 03 Nov 2021 07:02
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/4325

Actions (login required)

View Item View Item