Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH DIGITAL MARKETING TERHADAP PENINGKATAN BERKUNJUNG WISATAWAN DI PANTAI PANDAN CARITA

Namlatul Humairoh, Ratu (2024) PENGARUH DIGITAL MARKETING TERHADAP PENINGKATAN BERKUNJUNG WISATAWAN DI PANTAI PANDAN CARITA. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
Ratu Namlatul Humairoh_6662200096_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB)
[img] Text
Ratu Namlatul Humairoh_6662200096_CP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (37kB)
[img] Text
Ratu Namlatul Humairoh_6662200096_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
Ratu Namlatul Humairoh_6662200096_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (507kB)
[img] Text
Ratu Namlatul Humairoh_6662200096_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (491kB)
[img] Text
Ratu Namlatul Humairoh_6662200096_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (993kB)
[img] Text
Ratu Namlatul Humairoh_6662200096_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (186kB)
[img] Text
Ratu Namlatul Humairoh_6662200096_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (313kB)
[img] Text
Ratu Namlatul Humairoh_6662200096_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

The development of information and communication technology today has an important role in various business activities, especially in the use of the internet and social media. Digital marketing is the use of the internet and technology in creating and establishing communication between companies and consumers (Coviello in Fawaid, 2017). The concept that must be considered in carrying out marketing activities in the digital world is to pay attention to the content that marketers will convey so as to create irrational thinking to influence consumer decisions. This study aims to determine and analyze the digital marketing carried out by Pandan Carita Beach on tourist visiting decisions. The high frequency of tourists visiting will have a positive impact on cultural recognition and regional development. In its application, this research uses the theory of Integrated Marketing Communication with quantitative research methods. This research was conducted on tourists who have visited and accessed Instagram accounts belonging to Pandan Carita Beach by distributing questionnaires. The questionnaire was distributed to 100 respondents using the Purposive Sampling technique. The results obtained are that there is a significant and positive influence on the Digital Marketing (X) variable on Visiting Decisions (Y) with a percentage of 27.1%. Meanwhile, the other 72.9% are other variables not examined in this study.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorNursih Wahyuni, Isti197508102005012001
Additional Information: Perkembangan teknologi informasi dan komunikasi saat ini, memiliki peranan penting pada berbagai kegiatan bisnis, khususnya pada penggunaan internet dan media sosial. Digital marketing adalah pemanfaatan internet dan teknologi dalam menciptakan dan menjalin komunikasi antara perusahaan dengan konsumen (Coviello dalam Fawaid, 2017). Konsep yang harus diperhatikan dalam melakukan kegiatan pemasaran di dunia digital adalah memperhatikan isi konten yang akan disampaikan pemasar sehingga menciptakan pemikiran irasional untuk dapat mempengaruhi keputusan konsumen. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui serta menganalisis pemasaran digital yang dilakukan Pantai Pandan Carita terhadap keputusan berkunjung wisatawan. Tingginya frekuensi wisatawan berkunjung akan berdampak positif pada pengenalan budaya serta pembangunan daerah. Pada penerapannya, penelitian ini menggunakan teori Komunikasi Pemasaran Terpadu dengan metode penelitian kuantitatif. Penelitian ini dilakukan pada wisatawan yang pernah berkunjung serta mengakses akun Instagram milik Pantai Pandan Carita dengan cara menyebarkan kuesioner. Kuesioner tersebut dibagikan kepada 100 responden dengan menggunakan teknik Purposive Sampling. Hasil yang diperoleh ialah terdapat pengaruh yang signifikan dan positif pada varaibel Digital Marketing (X) terhadap Keputusan Berkunjung (Y) dengan persentase sebesar 27,1%. Sementara itu, 72,9% lainnya merupakan variabel lain yang tidak diteliti pada penelitian ini.
Uncontrolled Keywords: Digital Marketing, Visiting Decision, and Integrated Marketing Communication Theory. Digital Marketing, Keputusan Berkunjung, dan Teori Komunikasi Pemasaran Terpadu.
Subjects: Communication > Communication (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi
Depositing User: Ratu Namla Humairoh
Date Deposited: 09 Oct 2024 12:24
Last Modified: 09 Oct 2024 12:24
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/42859

Actions (login required)

View Item View Item