WIDIANTARI, DWI (2024) PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN HARGA TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN BUAH DAN SAYUR SECARA ONLINE DI JAKARTA (Studi Kasus E-commerce Segari). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
![]() |
Text (SKRIPSI)
Dwi Widiantari_4441200027_ Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Dwi Widiantari_4441200027_ 01.pdf Restricted to Registered users only Download (96kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Dwi Widiantari_4441200027_ 02.pdf Restricted to Registered users only Download (150kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Dwi Widiantari_4441200027_ 03.pdf Restricted to Registered users only Download (173kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Dwi Widiantari_4441200027_ 04.pdf Restricted to Registered users only Download (798kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Dwi Widiantari_4441200027_ 05.pdf Restricted to Registered users only Download (76kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Dwi Widiantari_4441200027_ Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (26kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Dwi Widiantari_4441200027_ Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Indonesians, including Jakarta are increasingly turning to online shopping for convenience and speed, especially for purchasing vegetables and fruits. In Jakarta, Segari is one of several marketplaces offering fresh produce. To remain competitive, Segari must ensure superior quality in both products and pricing. This research, conducted in Jakarta from January to June 2024, employed a quantitative descriptive method and multiple linear regression analysis. The study focused on Segari consumers who had made at least two purchases through the Segari app. Most respondents were women aged 26-35 with a college education, working as private employees earning over Rp 5,000,000. Their transaction expenditures typically ranged from Rp 50,000 to Rp 100,000, with fruits and vegetables being the most frequently purchased items. The research found that while product quality and price significantly affect purchase decisions, the competitive pricing indicator does not significantly impact consumer choices. However, both product quality and price jointly influence Segari consumers purchasing decisions.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Masyarakat Indonesia, termasuk Jakarta semakin beralih ke belanja online untuk mendapatkan kenyamanan dan kecepatan, terutama untuk membeli sayuran dan buah-buahan. Di Jakarta, Segari adalah salah satu dari beberapa marketplace yang menawarkan produk segar. Agar tetap kompetitif, Segari harus memastikan kualitas yang unggul dalam produk dan harga. Penelitian yang dilakukan di Jakarta pada bulan Januari hingga Juni 2024 ini menggunakan metode deskriptif kuantitatif dan analisis regresi linier berganda. Penelitian ini berfokus pada konsumen Segari yang telah melakukan setidaknya dua kali pembelian melalui aplikasi Segari. Sebagian besar responden adalah wanita berusia 26-35 tahun dengan pendidikan sarjana, bekerja sebagai karyawan swasta dengan penghasilan lebih dari Rp 5.000.000. Pengeluaran transaksi mereka biasanya berkisar antara Rp 50.000 hingga Rp 100.000, dengan buah-buahan dan sayuran menjadi barang yang paling sering dibeli. Penelitian ini menemukan bahwa meskipun kualitas produk dan harga secara signifikan mempengaruhi keputusan pembelian, indikator harga yang kompetitif tidak secara signifikan mempengaruhi pilihan konsumen. Namun, kualitas produk dan harga secara bersama-sama mempengaruhi keputusan pembelian konsumen Segari. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | e-commerce, fruit and vegetable, product quality, price, purchase decision | |||||||||
Subjects: | S Agriculture > S Agriculture (General) | |||||||||
Divisions: | 04-Fakultas Pertanian 04-Fakultas Pertanian > 54201-Program Studi Agribisnis |
|||||||||
Depositing User: | DWI WIDIANTARI | |||||||||
Date Deposited: | 09 Oct 2024 14:07 | |||||||||
Last Modified: | 09 Oct 2024 14:07 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/42781 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |