Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

The Effectiveness Using Story Mapping on Students’ Reading Comprehension at Ninth Grade of SMP 14 Kota Tangerang.

Puspita Salma, Intan (2024) The Effectiveness Using Story Mapping on Students’ Reading Comprehension at Ninth Grade of SMP 14 Kota Tangerang. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (SKRIPSI)
Intan Puspita Salma_2223170077_FullText.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Intan Puspita Salma_2223170077_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Intan Puspita Salma_2223170077_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (309kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Intan Puspita Salma_2223170077_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (522kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Intan Puspita Salma_2223170077_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (464kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Intan Puspita Salma_2223170077_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (117kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Intan Puspita Salma_2223170077_Reff.pdf
Restricted to Registered users only

Download (367kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Intan Puspita Salma_2223170077_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (850kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Intan Puspita Salma_2223170077_CP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)

Abstract

The aim of this research is to examine the effectiveness of using story mapping toward students reading comprehension used theme fairy tales on narrative text in SMP 14 Kota Tangerang. The method in this research used quasi experimental design. The sample of this research is cluster random sampling. The population of this research was ninth grade of SMP 14 Kota Tangerang. The research took 2 classes as an experimental and control class. Each class consists of 25 students. The technique used in data collection was test, which were 20 items of multiple choice to measure the understanding of students reading comprehension. The results showed pre-test mean in control class is 77,80 and pre-test mean in experimental class is 82,40. The post-test mean in control class is 74,40 and post-test mean in experimental class is 79,60. The researcher found that students who got higher score 90 in the experimental class on the pre-test exam was (28%), and the pre-test exam in control class was (12%), meanwhile the experimental on the post-test exam was (12℅) and post-test exam on control class was (8%). The collected data were analyzed by using SPSS version 26. The calculation results of t-test showed that Tcount > Ttabel, 2.181 > 1.677, The degree of freedom (df) is 48 and the value of significant 0.05 (5%) the value of degree significant is 1.677. It can be said that Alternative Hypothesis (Ha) was accepted and the Null hypothesis (H0) was rejected. It can be concluded that there a significant influence on students reading comprehension in experimental class using story mapping, it means that the use of story mapping on students reading comprehension at ninth grade was considered effective on narrative text used theme fairy tales.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorHAMMER, WELLIAM198105072009121002
Thesis advisorHANDAYANI, IKA197606262005012002
Additional Information: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menguji keefektifan penggunaan pemetaan cerita terhadap pemahaman membaca siswa dengan menggunakan tema dongeng pada teks narasi di SMP 14 Kota Tangerang. Metode dalam penelitian ini menggunakan desain kuasi eksperimen. Sampel penelitian ini diambil menggunakan cluster random sampling. Populasi penelitian ini adalah siswa kelas IX SMP 14 Kota Tangerang. Penelitian ini mengambil 2 kelas sebagai kelas eksperimen dan kelas kontrol. Setiap kelas terdiri dari 25 siswa. Teknik yang digunakan dalam pengumpulan data adalah tes, yang terdiri dari 20 butir soal pilihan ganda untuk mengukur pemahaman membaca pemahaman siswa. Hasil penelitian menunjukkan rata-rata pre-test di kelas kontrol adalah 77,80 dan rata-rata pre-test di kelas eksperimen adalah 82,40. Rata-rata post-test di kelas kontrol adalah 74,40 dan rata-rata post-test di kelas eksperimen adalah 79,60. Peneliti menemukan bahwa siswa yang mendapat nilai lebih tinggi dari 90 di kelas eksperimen pada ujian pre-test adalah (28%), dan ujian pre-test di kelas kontrol adalah (12%), sementara itu, siswa yang mendapat nilai lebih tinggi dari 90 di kelas eksperimen pada ujian post-test adalah (12℅) dan ujian post-test di kelas kontrol adalah (8%). Data yang terkumpul dianalisis dengan menggunakan SPSS versi 26. Hasil perhitungan uji-t menunjukkan bahwa Thitung > Ttabel, 2,181 > 1,677. Derajat kebebasan (df) adalah 48 dan nilai signifikan 0,05 (5%) nilai derajat signifikan adalah 1,677. Dapat dikatakan bahwa Hipotesis Alternatif (Ha) diterima dan Hipotesis Nol (H0) ditolak. Dapat disimpulkan bahwa ada pengaruh yang signifikan terhadap pemahaman membaca siswa di kelas eksperimen dengan menggunakan pemetaan cerita, artinya penggunaan pemetaan cerita terhadap pemahaman membaca siswa di kelas sembilan dianggap efektif pada teks naratif yang bertema dongeng.
Uncontrolled Keywords: Effectiveness, Fairytales, Reading Comprehension, Story Mapping
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LB Theory and practice of education > LB1603 Secondary Education. High schools
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Mrs Intan Salma
Date Deposited: 15 Oct 2024 09:42
Last Modified: 15 Oct 2024 09:42
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/42723

Actions (login required)

View Item View Item