Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH TERPAAN KONTEN INSTAGRAM SHOPEE_ID TERHADAP KEPUTUSAN PENGGUNAAN APLIKASI SHOPEE

RAHMA DINI ANGGINI, MSY (2024) PENGARUH TERPAAN KONTEN INSTAGRAM SHOPEE_ID TERHADAP KEPUTUSAN PENGGUNAAN APLIKASI SHOPEE. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTANG AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (SKRIPSI)
Msy Rahma Dini Anggini_6662180056_fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Msy Rahma Dini Anggini_6662180056_CP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (12MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Msy Rahma Dini Anggini_6662180056_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (663kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Msy Rahma Dini Anggini_6662180056_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (230kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Msy Rahma Dini Anggini_6662180056_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (207kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Msy Rahma Dini Anggini_6662180056_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (342kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Msy Rahma Dini Anggini_6662180056_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (6kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Msy Rahma Dini Anggini_6662180056_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (149kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Msy Rahma Dini Anggini_6662180056_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (354kB)

Abstract

The rapid progress of information technology has an impact on social and cultural changes in society. Likewise with social media and e-commerce which are part of technological progress. The use of social media is one form of technological development in terms of communication. Content is information available through social media. Instagram @Shopee_id uses content as a means of communication. This research aims to find out how much influence Instagram content has on the decision to use the Shopee application. This research uses a quantitative descriptive approach with media dependency theory. The data collection method used was a questionnaire. The testing process uses validity and reliability and researchers also test the correlation coefficient and determination. A correlation coefficient value of 0.639 was obtained, which is between 0.60-0.79, which means there is a relationship between the content on the @Shopee_id Instagram account and the decision to use the Shopee application. So these results state that variable X (Instagram content) affects variable Y (audience attitude) by 40.8% and the remaining 59.2% is influenced by other factors not included in this research.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorAfrilla Framanik, Naniek197704032003122001
Additional Information: Pesatnya kemajuan teknologi informasi berdampak pada perubahan sosial budaya masyarakat. Begitu juga pada media sosial dan e-commerce yang menjadi bagian dari kemajuan teknologi. Penggunaan media sosial merupakan salah satu bentuk dari perkembangan teknologi dalam hal komunikasi. Konten adalah informasi yang tersedia melalui media sosial. Instagram @Shopee_id menggunakan konten sebagai sarana komunikasi. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui seberapa besar pengaruh antara konten Instagram dengan Keputusan Penggunaan Aplikasi Shopee. Penelitian ini menggunakan pendekatan deskriptif kuantitatif dengan teori ketergantungan media. Metode pengumpulan data yang digunakan yaitu angket/ kuesioner. Proses pengujian menggunakan validitas dan reliabilitas serta peneliti juga melakukan uji koefisien korelasi dan determinasi. Didapatkan nilai koefisien korelasi sebesar 0.639 yang terletak antara 0.60-0.79 yang artinya terdapat hubungan antara konten di akun Instagram @Shopee_id terhadap Keputusan Penggunaan Aplikasi Shopee. Maka hasil tersebut menyatakan bahwa variabel X (Terpaan Konten Instagram Shopee_id) berpengaruh terhadap variabel Y (Keputusan Penggunaan Aplikasi Shopee) sebesar sebesar 40,8% dan sisanya 59,2% dipengaruhi oleh faktor lain yang tidak termasuk dalam penelitian ini.
Uncontrolled Keywords: Instagram Content, Media Dependency Theory, Usage Decisions, Shopee. Konten Instagram, Teori Ketergantungan Media, Keputusan Penggunaan, Shopee.
Subjects: Communication > Communication (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi
Depositing User: Ms Msy Rahma Dini Anggini
Date Deposited: 04 Oct 2024 09:48
Last Modified: 04 Oct 2024 09:50
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/42678

Actions (login required)

View Item View Item