Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

INDEKS KEPUASAN MASYARAKAT TERHADAP PELAYANAN PUBLIK SAMSAT KABUPATEN PANDEGLANG

Mandala, Agung (2014) INDEKS KEPUASAN MASYARAKAT TERHADAP PELAYANAN PUBLIK SAMSAT KABUPATEN PANDEGLANG. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
Indeks Kepuasan Masyarakat Tehadap Pelayanan Publik SAMSAT Kabupaten Pandeglang.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only until 2014.

Download (3MB)
Official URL: https://ft.untirta.ac.id

Abstract

In implementation of Sistem Administrasi Manunggal di Bawah Satu Atap (SAMSAT), was able to increase services for society, the growth of leasing company, that give easiness for get vehicle caused the amount of vehicle was increased especially Pandeglang Regency. So, needs of service level of SAMSAT become increased. The objective of this research was vehicle taxpayer service of SAMSAT in Pandeglang Regency. To find out the satisfaction of society toward service in SAMSAT, government give some regulation that related to public service quality, one of the regulation is KEPMENPAN No. 25/ 2004 about general guidance of index society’s satisfaction arrangement in government instance service unit, it is general guidance of reference for government institution. There are 14 things that related to performance and services that was done by service employer, such as service procedure , regulation suitabality, employer’s clearness, decipline of employer, employer’s responsibility, employer’s ability, speed of service, justice of service, employer’s politeness, equity of fee, certainty of fee and schedule, comfort of envionment, and safety of service. This research conducted for analying value of that things, and the influence toward society’s satisfaction. The overall, index value of society’s satisfaction in SAMSAT of Pandeglang Regency is 3.222, the value of index value of society’s satisfaction after conversation was 80.561, it means the quality level of service is B. The performance of service unit included in good category, it means society was stisfied toward service in SAMSAT. keywords : IKM , index value of society’s saticfaction

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorKirana Anggraeni, ShantiUNSPECIFIED
Thesis advisorWahyuni, NuraidaUNSPECIFIED
Additional Information: Dalam pelaksanaan Sistem Administrasi Manunggal di Bawah Satu Atap (SAMSAT) telah mampu meningkatkan pelayanan kepada masyarakat. Bertumbuhnya jumlah perusahaan financial (leasing) yang memberikan kemudahan kepemilikan kendaraan bermotor menyebabkan semakin bertambahnya jumlah kendaraan bermotor khususnya di Kabupaten Pandeglang , sehingga kebutuhan tingkat pelayaanan SAMSAT menjadi naik. Obyek dalam penelitian ini adalah pelayanan wajib pajak kendaraan di SAMSAT Kabupaten Pandeglang. Penelitian ini bertujuan untuk mengukur kepuasan masyarakat terhadap pelayanan kantor bersama SAMSAT kabupaten Pandeglang. Untuk mengetahui kepuasan masyarakat terhadap pelayanan SAMSAT Pemerintah mengeluarkan beberapa regulasi yang berkaitan dengan kualitas pelayanan publik, salah satunya adalah KEPMENPAN NO.25/2004 tentang pedoman umum penyusunan indeks kepuasan masyarakat unit pelayanan instansi pemerintah, merupakan pedoman umum yang digunakan sebagai acuan bagi instansi pemerintah. ada 14 hal yang berkaitan dengan kinerja dan pelayanan yang dilakukan oleh pegawai pelayanan, antara lain prosedur pelayanan, kesesuaian persyaratan, kejelasan pegawai, kedisiplinan pegawai, tanggung jawab pegawai, kemampuan pegawai, kecepatan pelayanan, keadilan pelayanan, kesopanan pegawai, kewajaran biaya, kepastian biaya, kepastian jadwal, kenyamanan linkungan, dan keamanan pelayanan. Penelitian ini dilakukan untuk menganalisis nilai unsur – unsur tersebut, serta pengaruhnya terhadap kepuasan masyarakat. Nilai indeks kepuasan masyarakat di SAMSAT Kabupaten Pandeglang secara keseluruhan adalah 3,222, nilai IKM setelah diknversi adalah 80,561 dimana mutu pelayanannya B dan kinerja unit pelayanan termasuk dalam kategori baik artinya masyarakat merasa puas terhadap pelayanan SAMSAT. Kata kunci: IKM, Indeks Kepuasan Masyarakat
Uncontrolled Keywords: Kata kunci: IKM, Indeks Kepuasan Masyarakat keywords : IKM , index value of society’s saticfaction
Subjects: T Technology > T Technology (General)
Divisions: 03-Fakultas Teknik
03-Fakultas Teknik > 26201-Jurusan Teknik Industri
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 02 Nov 2021 04:39
Last Modified: 02 Nov 2021 04:39
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/4258

Actions (login required)

View Item View Item