Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH KUALITAS PRODUK, HARGA DAN KEPUASAN PELANGGAN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN NASI KAPAU H. MINAH DI PASAR TANAH ABANG JAKARTA PUSAT

Septevi Putri, Bunga (2024) PENGARUH KUALITAS PRODUK, HARGA DAN KEPUASAN PELANGGAN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN NASI KAPAU H. MINAH DI PASAR TANAH ABANG JAKARTA PUSAT. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (SKRIPSI)
Bunga Septevi Putri_4441200136_FullText.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (BAB I)
Bunga Septevi Putri_4441200136_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (566kB)
[img] Text (BAB II)
Bunga Septevi Putri_4441200136_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (262kB)
[img] Text (BAB III)
Bunga Septevi Putri_4441200136_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (238kB)
[img] Text (BAB IV)
Bunga Septevi Putri_4441200136_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (483kB)
[img] Text (BAB V)
Bunga Septevi Putri_4441200136_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (133kB)
[img] Text (Reference)
Bunga Septevi Putri_4441200136_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (192kB)
[img] Text (Lampiran)
Bunga Septevi Putri_4441200136_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (790kB)

Abstract

This study aims to analyze the Influence of Product Quality, Price and Customer Satisfaction on Purchasing Decisions at Nasi Kapau H. Minah. The data collection time in this study was September 2023 until completion. This research was conducted from April to May 2024. The population in this study were consumers who purchased Nasi Kapau H. Minah as many as 100 respondents using the accidental sampling technique. The instrument in this study used a questionnaire with a Likert scale measuring instrument. The data analysis method used in this study was the Statistical Program for Social Science (SPSS) version 25. The results of the study showed that: Product Quality has a positive and insignificant effect on Purchasing Decisions with a Sig value of 0.177 greater than 0.005 and a Tcount value of 1.360 smaller than 1.660. Price has a positive and significant effect on Purchasing Decisions with a Sig value of 0.000 smaller than 0.005 with a Tcount value of 7.132 greater than 1.660. Customer Satisfaction has a positive and significant effect on Purchasing Decisions with a Sig value of 0.001 smaller than 0.005 with a Tcount value of 3.530 greater than 1.660. There is a Determination Coefficient (R²) with an RSquare value of 0.607 which means that it can be concluded that Product Quality, Price and Customer Satisfaction have a contribution of 60.7% to Purchasing Decisions while the remaining 39.3% is influenced by other variables. It can be concluded that respondents tend to pay more attention to information about prices and customer satisfaction before making purchasing decisions. The level of respondents stated that they did not really pay attention to the quality of the products offered.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorSUPRIYO WIBOWO, ARIS196307272006041001
Thesis advisorALIUDIN, ALIUDIN197008052002121001
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis Pengaruh Kualitas Produk, Harga dan Kepuasan Pelanggan terhadap Keputusan Pembelian pada Nasi Kapau H. Minah. Waktu pengumpulan data dalam penelitian ini adalah bulan September 2023 sampai selesai. Penelitian ini dilakukan pada bulan April sampai dengan Mei 2024. Populasi dalam penelitian ini adalah konsumen yang melakukan pembelian Nasi Kapau H. Minah sebanyak 100 responden dengan menggunakan teknik accidental sampling. Instrumen dalam penelitian ini menggunakan kuesioner dengan alat ukur skala likert. Metode analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah Statistical Program for Social Science (SPSS) versi 25. Hasil penelitian menunjukkan bahwa: Kualitas Produk berpengaruh positif dan tidak signifikan terhadap Keputusan Pembelian dengan nilai Sig sebesar 0,177 lebih besar dari 0,005 dan nilai Thitung sebesar 1,360 lebih kecil dari 1,660. Harga berpengaruh positif dan signifikan terhadap Keputusan Pembelian dengan nilai Sig sebesar 0,000 lebih kecil dari 0,005 dengan nilai Thitung sebesar 7,132 lebih besar dari 1,660. Kepuasan Pelanggan berpengaruh positif dan signifikan terhadap Keputusan Pembelian dengan nilai Sig sebesar 0,001 lebih kecil dari 0,005 dengan nilai Thitung sebesar 3,530 lebih besar dari 1,660. Terdapat Koefisien Determinasi (R²) dengan nilai RSquare sebesar 0,607 yang berarti dapat disimpulkan bahwa Kualitas Produk, Harga dan Kepuasan Pelanggan memiliki kontribusi sebesar 60,7% terhadap Keputusan Pembelian sedangkan sisanya sebesar 39,3% dipengaruhi oleh variabel lain. Dapat disimpulkan bahwa responden cenderung lebih memperhatikan informasi mengenai harga dan kepuasan pelanggan sebelum melakukan keputusan pembelian. Tingkat responden menyatakan tidak terlalu memperhatikan kualitas produk yang ditawarkan.
Uncontrolled Keywords: Product Quality, Price, Customer Satisfaction and Purchasing Decisions
Subjects: S Agriculture > S Agriculture (General)
Divisions: 04-Fakultas Pertanian
04-Fakultas Pertanian > 54201-Program Studi Agribisnis
Depositing User: Mrs Bunga Septevi Putri
Date Deposited: 12 Sep 2024 10:46
Last Modified: 12 Sep 2024 10:46
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/41985

Actions (login required)

View Item View Item