AFIAH, VIA (2024) PENGARUH TEKNIK PEMBELAJARAN POMODORO TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA PADA MATA PELAJARAN SEJARAH KELAS X DI MAN 4 TANGERANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
VIA AFIAH_2288180004_FULL TEXT.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) |
|
Text
VIA AFIAH_2288180004_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (14MB) |
|
Text
VIA AFIAH_2288180004_02.pdf Restricted to Registered users only Download (542kB) |
|
Text
VIA AFIAH_2288180004_03.pdf Restricted to Registered users only Download (570kB) |
|
Text
VIA AFIAH_2288180004_04.pdf Restricted to Registered users only Download (856kB) |
|
Text
VIA AFIAH_2288180004_05.pdf Restricted to Registered users only Download (591kB) |
|
Text
VIA AFIAH_2288180004_REFF.pdf Restricted to Registered users only Download (426kB) |
|
Text
VIA AFIAH_2288180004_LAMP.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
|
Text
VIA AFIAH_2288180004_01.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
This research aims to determine the effect of the pomodoro learning technique on learning outcomes in class x history subjects at Man 4 Tangerang. The approach used in this research is a quantitative approach with a Quasi Experimental method and sampling is carried out using a nonprobability sampling technique where samples are not taken randomly. This research was conducted in December 2023-January 2024. The research results are as follows: There is an influence of the Pomodoro learning technique on learning outcomes in class, with t_count of 3.641>t_table 1.98. The learning outcomes of students using the Pomodoro learning technique are higher than conventional learning techniques. Based on the average and post-test results, the experimental class obtained an average of 63.36, while the control class obtained an average of 56.22. After testing the hypothesis with a one-party t-test, there was acceptance of the alternative hypothesis (H_a), with the experimental class obtaining a t_count of 3.641 from a t_table of 1.66.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh teknik pembelajaran pomodoro terhadap hasil belajar pada mata pelajaran sejarah kelas x di Man 4 Tangerang. Pendekatan yang digunakan dalam penelitian ini adalah pendekatan kuantitatif dengan metode Quasi Eksperimen dan pengambilan sampel dilakukan melalui teknik nonprobability sampling dengan cara sampel tidak diambil secara acak. Penelitian ini dilakukan pada Desember 2023-Januari 2024. Adapun hasil penelitian sebagai berikut: Terdapat pengaruh teknik pembelajaran pomodoro terhadap hasil belajar pada mata pelajaran sejarah kelas x di Man 4 Tangerang, dengan pengujian uji-t dua pihak dengan menggunakan rumus pollend varian membuktikan bahwa terdapat penolakan terhadap hipotesis nol (H_o), dan penerimaan terhadap daerah hipotesis alternatif (H_a), dengan t_hitung sebesar 3,641>t_tabel 1,98. 2). Hasil belajar Peserta didik menggunakan teknik pembelajaran pomodoro lebih tinggi dari teknik pembelajaran konvensional. Didasarkan kepada prolehan rata-rata dan post tes dimana kelas ekperimen memperoleh rata-rata sebesar 63,36, Sedangkan pada kelas kontrol memperoleh rata-rata sebesar 56,22. Setelah melakukan uji hipotesis dengan uji-t satu pihak, terdapat penerimaan pada hipetesis alternatif (H_a), dengan kelas eksperimen memperoleh t_hitung sebesar 3,641 dari t_tabel 1,66. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Influence of the Pomodoro Learning Technique, Learning Outcomes, History. Pengaruh Teknik Pembelajaran Pomodoro, Hasil Belajar, Sejarah. | |||||||||
Subjects: | L Education > LA History of education | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 87201-Jurusan Pendidikan Sejarah |
|||||||||
Depositing User: | Via Afiah Rachman | |||||||||
Date Deposited: | 05 Sep 2024 16:43 | |||||||||
Last Modified: | 05 Sep 2024 16:43 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/41748 |
Actions (login required)
View Item |