Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

Kualitas Pelayanan Publik Dalam Bidang Perlindungan Anak Di Dinas Keluarga Berencana Pemberdayaan Perempuan Dan Perlindungan Anak (DKBP3A) Kabupaten Serang Tahun 2023

Sekar Wardati Arumdani, Palupi (2024) Kualitas Pelayanan Publik Dalam Bidang Perlindungan Anak Di Dinas Keluarga Berencana Pemberdayaan Perempuan Dan Perlindungan Anak (DKBP3A) Kabupaten Serang Tahun 2023. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
Palupi Sekar Wardati Arumdani_6670190046_FULLTEXT.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
Palupi Sekar Wardati Arumdani_6670190046_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
Palupi Sekar Wardati Arumdani_6670190046_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (201kB)
[img] Text
Palupi Sekar Wardati Arumdani_6670190046_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (117kB)
[img] Text
Palupi Sekar Wardati Arumdani_6670190046_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (411kB)
[img] Text
Palupi Sekar Wardati Arumdani_6670190046_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (20kB)
[img] Text
Palupi Sekar Wardati Arumdani_6670190046_CP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (84kB)
[img] Text
Palupi Sekar Wardati Arumdani_6670190046_LAMP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (397kB)
[img] Text
Palupi Sekar Wardati Arumdani_6670190046_REF.pdf
Restricted to Registered users only

Download (88kB)

Abstract

The purpose of public service is to provide satisfaction to a society in which the service provided can be in accordance with the will and desire of the community. Therefore, the services provided to the community need to be improved in terms of quality in accordance with the wishes of the society in general. The service itself must be given to the whole layer of society without any choice, including the service of every child. Maintenance of child protection by the State is carried out by the Government and the Regional Government. As a servant of the community, the Governments of the Serang Regency coordinate and organize the protection and service of the entire community, including children, from all forms of crime. The government's intention to serve and protect children in the area in this case in the Serang Regency is The Department of Family Planning Women Empowerment and Child Protection. This research uses the DeVrye (1997) theory with 7 (seven) dimensions of public service quality that include self-esteem, exeed expectation, recovery, vision, improve, care, and empowering. The use of methods in this research is a qualitative method with a descriptive approach. The results of this research explain how the quality of public services in the field of child of The Department of Family Planning Women Empowerment and Child Protection Serang Regency in 2023 which in every dimension of the public service quality has not been implemented optimally.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorRamadhan, Gilang198704262022031002
Additional Information: Pelayanan publik memiliki tujuan guna memberikan kepuasan kepada masyarakat yang mana pelayanan yang diberikan dapat sesuai dengan kehendak dan hasrat masyarakat. Oleh karenanya, pelayanan yang diberikan kepada masyarakat diperlukan peningkatan dalam segi kualitas yang sesuai dengan keinginan masyarakat pada umumnya. Pelayanan itu sendiri harus diberikan kepada seluruh lapisan kelompok masyarakat tanpa tebang pilih, termasuk pelayanan bagi setiap anak. Penyelenggaraan perlindungan anak oleh negara dilakukan Pemerintah dan Pemerintah Daerah. Pemerintah Kabupaten Serang sebagai pelayan masyarakat menjadi pihak yang mengkoordinasikan dan menyelenggarakan perlindungan sekaligus pelayanan kepada seluruh masyarakat termasuk anak-anak dari segala bentuk kejahatan. Intansi pemerintah yang bergerak dalam upaya melayani dan melindungi anak di daerah dalam hal ini di wilayah Kabupaten Serang adalah Dinas Keluarga Berencana Pemberdayaan Perempuan dan Perlindungan Anak. Penelitian ini menggunakan teori DeVrye (1997) dengan 7 (tujuh) dimensi kualitas pelayanan publik yang meliputi self-esteem (harga diri), exeed expectation (memenuhi harapan), recovery (pembenahan), vision (pandangan ke depan), improve (perbaikan), care (perhatian), dan empowering (pemberdayaan). Penggunaan metode dalam penelitian ini berupa metode kualitatif dengan pendekatan deskriptif. Hasil penelitian ini menjelaskan perihal bagaimana kualitas pelayanan publik dalam bidang perlindungan anak di Dinas Keluarga Berencana Pemberdayaan Perempuan dan Perlindungan Anak Kabupaten Serang yang mana dalam setiap dimensi kualitas pelayanan publik belum terlaksana secara optimal.
Uncontrolled Keywords: Quality of Service, Public Service, Child Protection, Kualitas Pelayanan, Pelayanan Publik, Perlindungan Anak
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
J Political Science > JF Political institutions (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 65201-Program Studi Ilmu Pemerintahan
06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
Depositing User: Palupi Sekar Wardati Arumdani
Date Deposited: 05 Sep 2024 12:57
Last Modified: 05 Sep 2024 12:57
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/41725

Actions (login required)

View Item View Item