FADIA AZZAHRA, MUTIARA (2024) OPTIMASI PENGGUNAAN INSTAGRAM UNTUK PUBLISITAS CORNER INSTAGRAMABLE DI THE ROYALE KRAKATAU HOTEL. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
MUTIARA FADIA AZZAHRA_6662200092_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
|
Text
MUTIARA FADIA AZZAHRA_6662200092_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (661kB) |
|
Text
MUTIARA FADIA AZZAHRA_6662200092_01.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text
MUTIARA FADIA AZZAHRA_6662200092_02.pdf Restricted to Registered users only Download (352kB) |
|
Text
MUTIARA FADIA AZZAHRA_6662200092_03.pdf Restricted to Registered users only Download (257kB) |
|
Text
MUTIARA FADIA AZZAHRA_6662200092_04.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text
MUTIARA FADIA AZZAHRA_6662200092_05.pdf Restricted to Registered users only Download (283kB) |
|
Text
MUTIARA FADIA AZZAHRA_6662200092_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (231kB) |
|
Text
MUTIARA FADIA AZZAHRA_6662200092_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (803kB) |
Abstract
The problem in this research is how to optimize the use of Instagram for publicizing Instagramable corners to increase customer interest in visiting. This research aims to find out what optimization of Instagram management is like by The Royale Krakatau Hotel in publishing its Instagrammable corners. This research methodology is descriptive qualitative, using data collection techniques through interview observation and documentation studies. The theory used is the 4C social media management theory (Context, Communication, Collaboration, Connection) by Chris Heuer. The results obtained from this research are that The Royale Krakatau Hotel always strives to optimize the use of features on Instagram for the publication of instagrammable corners, even though the four aspects of Chris Heuer's 4C theory have not been implemented optimally in managing its Instagram. The obstacle that occurs is the lack of human resources from the marketing communications & public relations team at The Royale Krakatau Hotel. Efforts that can be made are to utilize the features available on Instagram to publish instagrammable corners to increase brand awareness and interest from the wider community.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Permasalahan dalam penelitian ini adalah bagaimana optimasi dari penggunaan Instagram untuk publisitas corner instagramable untuk meningkatkan minat pelanggan untuk berkunjung. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui seperti apa optimasi pengelolaan Instagram oleh The Royale Krakatau Hotel dalam mempublis corner instagramable yang dimilikinya. Metodologi penelitian ini adalah kualitatif deskriptif, dengan menggunakan teknik pengumpulan data melalui observasi wawancara dan studi dokumentasi. Teori yang digunakan adalah teori pengelolaan sosial media 4C (Context, Communication, Collaboration, Connection) oleh Chris Heuer. Hasil yang didapat dari penelitian ini adalah The Royale Krakatau Hotel selalu berupaya untuk bisa mengoptimalkan penggunaan fitur-fitur yang ada di Instagram untuk publikasi corner instagramable, walaupun dari keempat aspek teori 4C Chris Heuer ini belum terlaksana secara maksimal dalam pengelolaanya instagramnya. Kendala atau hambatan yang terjadi adalah kurangnya sumber daya manusia dari tim marketing komunikasi & public relation The Royale Krakatau Hotel. Upaya yang dapat dilakukan adalah dengan memanfaatkan fitur-fitur yang tersedia di Instagram untuk mempublikasikan corner instagramable untuk meningkatkan brand awareness dan minat dari Masyarakat luas. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Optimization, Instagram, Publicity, Instagramable Corner, The Royale Krakatau Hotel Optimasi, Instagram, Publisitas, Corner Instagramable, The Royale Krakatau Hotel | |||||||||
Subjects: | Communication > Public Relations Science N Fine Arts > N Visual arts (General) For photography, see TR |
|||||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi |
|||||||||
Depositing User: | MUTIARA FADIA AZZAHRA | |||||||||
Date Deposited: | 05 Sep 2024 15:40 | |||||||||
Last Modified: | 05 Sep 2024 15:40 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/41563 |
Actions (login required)
View Item |