Nurdalilah Simatupang, Mutia (2024) EVALUASI KAMPANYE PROGRAM SEHATI BPJPH DALAM MENGHADAPI MANDATORI HALAL BAGI PELAKU USAHA MIKRO DI BANTEN. Master thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
Text
01. MUTIA NURDALILAH SIMATUPANG _ 7781220005 _ FULL TEXT.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text
02. MUTIA NURDALILAH SIMATUPANG _ 7781220005 _ CP.pdf Restricted to Registered users only Download (260kB) |
|
Text
03. MUTIA NURDALILAH SIMATUPANG _ 7781220005 _ 01.pdf Restricted to Registered users only Download (457kB) |
|
Text
04. MUTIA NURDALILAH SIMATUPANG _ 7781220005 _ 02.pdf Restricted to Registered users only Download (272kB) |
|
Text
05. MUTIA NURDALILAH SIMATUPANG _ 7781220005 _ 03.pdf Restricted to Registered users only Download (192kB) |
|
Text
06. MUTIA NURDALILAH SIMATUPANG _ 7781220005 _ 04.pdf Restricted to Registered users only Download (304kB) |
|
Text
07. MUTIA NURDALILAH SIMATUPANG _ 7781220005 _ 05.pdf Restricted to Registered users only Download (37kB) |
|
Text
08. MUTIA NURDALILAH SIMATUPANG _ 7781220005 _ REF.pdf Restricted to Registered users only Download (123kB) |
|
Text
09. MUTIA NURDALILAH SIMATUPANG _ 7781220005 _ LAMP.pdf Restricted to Registered users only Download (991kB) |
Abstract
The Indonesian government has a vision to make Indonesia a global halal center through the Free Halal Certificate (SEHATI) program and is accelerating with a target of 10 million halal certificates by 2024. One of the efforts that bring success in making Indonesia a global halal center relies heavily on the success of the program to inform, invite and convince businesses to register their products or services as halal products or services through halal certificates and change their behavior in implementing and understanding halal processes. Using the Ostergaard Campaign Model and a Sequential Explanatory mixed method, measured through 102 respondents from micro-enterprises in Banten and complemented with in-depth interviews with campaign actors, this research found that the SEHATI campaign successfully brought behavioral changes in how micro-enterprises perceive halal. Although considered successful, information about the halal mandate has not fully reached micro-enterprises in Banten.
Item Type: | Thesis (Master) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Pemerintah Indonesia memiliki keinginan untuk mewujudkan Indonesia sebagai negara pusat halal global melalui program Sertifikat Halal Gratis (SEHATI) dan sedang melakukan percepatan dengan target 10 juta sertifikat halal di tahun 2024. Salah satu upaya yang membawa keberhasilan dalam menjadikan Indonesia sebagai pusat halal global sangat bergantung pada kesuksesan program tersebut untuk menginformasikan, mengajak dan meyakinkan pelaku usaha untuk mendaftarkan produk atau jasa usahanya sebagai produk atau jasa yang halal melalui sertifikat halal dan merubah perilakunya dalam menerapkan dan memahami prosesproses halal. Dengan menggunakan Model Kampanye Ostergaard, serta menggunakan mix method Sequential Explanatory, yang diukur melalui 102 responden pelaku usaha mikro di Banten dan dilengkapi dengan wawancara mendalam kepada aktor kampanye penelitian ini menghasilkan temuan bahwa kampanye SEHATI berhasil membawa perubahan perilaku pelaku usaha mikro mengenai bahan-bahan halal dan proses halal. Meski dinilai berhasil, namun informasi mandatori halal belum tersasar sepenuhnya pada pelaku usaha mikro di Banten. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Halal Certification Awareness, SEHATI Campaign Effectiveness, Communication in Halal Mandate Kesadaran Sertifikasi Halal, Efektivitas Kampanye SEHATI, Komunikasi dalam Mandat Halal | |||||||||
Subjects: | Communication > Communication (General) | |||||||||
Divisions: | 08-Pascasarjana > 70101-Magister Ilmu Komunikasi 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik |
|||||||||
Depositing User: | Ms Mutia N Simatupang | |||||||||
Date Deposited: | 04 Sep 2024 14:23 | |||||||||
Last Modified: | 04 Sep 2024 14:23 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/41315 |
Actions (login required)
View Item |