Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

HUBUNGAN KEPEMIMPINAN KEPALA SEKOLAH DAN INSENTIF GURU DENGAN ETOS KERJA GURU DI UPTD PENDIDIKAN KECAMATAN SERPONG UTARA KOTA TANGERANG SELATAN PROVINSI BANTEN

LUKITAWATI, MURTI (2017) HUBUNGAN KEPEMIMPINAN KEPALA SEKOLAH DAN INSENTIF GURU DENGAN ETOS KERJA GURU DI UPTD PENDIDIKAN KECAMATAN SERPONG UTARA KOTA TANGERANG SELATAN PROVINSI BANTEN. Master thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text (Tesis)
HUBUNGAN KEPEMIMPINAN KEPALA SEKOLAH DAN INSENTIF GURU.PDF
Restricted to Registered users only

Download (5MB)

Abstract

ABSTRACT MurtiLukitawati. NIM. 7772150056, Relationships Leadership Principals And Teachers Incentives With Teacher At Work Ethics Education Unit District of North Serpong South Tangerang Banten Province.Learning Technology Graduate Studies Program University of Sultan AgengTirtayasa. 2017. The purpose of this study was to determine and describe the relationship of school leadership and teacher incentives with the work ethic of teachers in education UPT District of North Serpong South Tangerang Banten province, either partially or jointly. This research is a quantitative field. The population in this study are all elementary school teachers in the area of Primary Education Unit District of North Serpong South Tangerang City with a sample of 54 teachers. Results of correlation analysis on the first hypothesis test, obtained rhitung value of 0.936. with a significance value of 0.000. This means that the value of Sig <value α (0.000 <0.05). Thus concluded there is positive and significant relationship between school leadership with teachers' work ethic. In the second hypothesis rhitung values obtained at 0,833. with a significance value of 0.000. When compared to the value of Sig <value α (0.000 <0.05). Thus concluded the relationship between teacher incentives to teachers' work ethic. The third hypothesis is multiple correlation analysis obtained rhitung value of 0.943. When compared with rtabel value of 0.268, then the value rhitung>r tabel (0.943> 0.268). Likewise, the F test values obtained Fhitung 204.427, this value if with Ftable value of 3.179, then the value of F> F table (204.427> 3.179). Thus concluded there is positive and significant relationship between the leadership of the principal and teacher incentives together with the work ethic Elementary School teacher of Primary Education UPT region District of North Serpong South Tangerang City. The amount of the contribution of school leadership and teacher incentive to contribute to the work ethic of teachers, amounting to 0.889 (88.9%), meaning that together the leadership of the principal and teacher incentives accounted for 88.9% of the work ethic and the remaining teachers 73.8% of teachers work ethic is the contribution of other factors outside of school leadership and teacher incentives. Keywords: Principal Leadership, Incentives Teacher, Teacher Work Ethic

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorArdie, RomliUNSPECIFIED
Thesis advisorRusdi Syarif, ChussaeryUNSPECIFIED
Additional Information: ABSTRAK Murti Lukitawati. NIM. 7772150056, Hubungan Kepemimpinan Kepala Sekolah Dan Insentif Guru Dengan Etos Kerja Guru Di UPT Pendidikan Kecamatan Serpong Utara Kota Tangerang Selatan Provinsi Banten. Program Studi Teknologi Pembelajaran Pascasarjana Universitas Sultan Ageng Tirtayasa. 2017. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui dan mendeskripsikan hubungan kepemimpinan kepala sekolah dan insentif guru dengan etos kerja guru di UPT pendidikan Kecamatan Serpong Utara Kota Tangerang Selatan Provinsi Banten, baik secara parsial maupun bersama-sama. Penelitian ini merupakan penelitian lapangan yang bersifat kuantitatif . Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh guru di Sekolah Dasar wilayah UPT Pendidikan Dasar Kecamatan Serpong Utara Kota Tangerang Selatan dengan jumlah sampel 54 orang guru. Hasil analisis korelasi pada uji hipotesis pertama, diperoleh nilai rhitung sebesar 0,936.dengan nilai Signifikansi sebesar 0,000. Ini artinya nilai Sig <nilai α (0,000 < 0,05). Dengan demikian disimpulkan terdapat hubungan yang positif dan signifikan antara kepemimpinan kepala sekolah dengan Etos kerja guru. Pada hipotesis kedua diperoleh nilai rhitung sebesar 0,833. Dengan nilai Signifikansi sebesar 0,000. Jika dibandingkan maka nilai Sig <nilai α (0,000 < 0,05). Dengan demikian disimpulkan terdapat hubungan antara insentif guru dengan Etos kerja guru. Hipotesis ketiga analisis korelasi ganda diperoleh nilai rhitung sebesar 0,943. Jika dibandingkan dengan nilai rtabel sebesar 0,268, maka nilai rhitung > rabel (0,943>0,268). Demikian juga denganuji F didapatkan nilai Fhitungsebesar 204,427, nilai ini jika diabandingkan dengan nilai Ftabel sebesar 3,179,maka nilai Fhitung > Ftabel (204,427 > 3,179). Dengan demikian disimpulkan terdapat hubungan yang positif dan signifikan antara kepemimpinan kepala sekolah dan insentif guru secara bersama-sama dengan etos kerja guru Sekolah Dasar wilayah UPT Pendidikan Dasar Kecamatan Serpong Utara Kota Tangerang Selatan. Besarnya kontribusi kepemimpinan kepala sekolah dan insentif guru berkontribusi terhadap etos kerja guru, sebesar 0,889 (88,9 %), ini artinya bahwa secara bersama-sama kepemimpinan kepala sekolah dan insentif gurumemberikan kontribusi sebesar 88,9 % terhadap etos kerja gurudan sisanya sebesar 73,8% etos kerja guru merupakan kontribusi dari faktorfaktor lain diluar kepemimpinan kepala sekolah dan insentif guru. Kata Kunci: Kepemimpinan Kepala Sekolah, Insentif Guru, Etos Kerja Guru
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 29 Oct 2021 06:22
Last Modified: 29 Oct 2021 06:22
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/4087

Actions (login required)

View Item View Item