ASHRIYAH, ASHRIYAH (2014) PENERAPAN PENDEKATAN SOMATIS AUDITORI VISUAL DAN INTELEKTUAL (SAVI) UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN KOMUNIKASI MATEMATIS SISWA SMP (Penelitian Kuasi Eksperimen pada Siswa Kelas VII SMPN 14 Kota Serang ). S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
Text
Penerapan pendekatan somatis auditori visual dan intelektual untuk meningkatkan kemampuan komunikasi matematis siswa smp.pdf - Published Version Restricted to Registered users only Download (12MB) |
Abstract
ABSTRACT ASHRIYAH. The application of auditory visual somatic and intellectual approach (SAVI) to improve the capabilities of mathematical communication for Junior High School students. Research Paper. Mathematic Education Program. Department of Mathematic and Science Education. Faculty of Education and reading Training. University of Sultan Ageng Tirtayasa, Serang 2014. This research was motivated by the lowness of students’ capabilities of mathematical communication. So, it is necessarily to find an alternative learning that can enhance the capabilities of students’ mathematical communication, one of them is the application of auditory visual somatic and intelectual approach (SAVI). The aims of this research are: 1) do the communication skill of students who get auditory visual somatic and intelectual (SAVI) approach is better than students’ who get material in the common way?.; 2) do the improvement of the students’ mathematical communication skill who get auditory visual somatic and intelectual (SAVI) approach is better than students’ who get material in the common way?; 3) how the attitude of students toward the lessons that obtain auditory visual somatic and intellectual approach (SAVI). This research was conducted on SMPN 14 Kota serang. Cluster random sampling was used to elect the sample, by using quasi experimental method and control class non equivalent design. The result of the research revealed that : 1) the capabilities of students’ mathematical communication who get auditory visual somatic and intelectual approach (SAVI) was better than students’ who get material in the common way; 2) the improvement of students’ mathematical communication skill who get auditory visua somatic and intelectual approach (SAVI) was better than students’ who get materia in the common way; 3) Students provide a strong attitude towards learning by applying the approach of Visual and Auditory Somatic Property (SAVI). Keyword: Auditory visual somatic and intelectual approach (SAVI), mathematical communication skill.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | ABSTRAK ASHRIYAH. Penerapan Pendekatan Somatis Auditori Visual Dan Intelektual (SAVI) untuk Meningkatkan Kemampuan Komunikasi Matematis Siswa SMP. Skripsi. Program Studi Pendidikan Matematika. Jurusan Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam. Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan. Universitas Sultan Ageng Tirtayasa. Serang. 2014. Penelitian ini dilatarbelakangi oleh rendahnya kemampuan komunikasi matematis siswa, sehingga perlu dicari alternatif pembelajaran yang dapat meningkatkan kemampuan komunikasi matematis siswa, salah satunya adalah Penerapan Pendekatan Somatis Auditori Visual Dan Intelektual (SAVI). Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui: (1) Apakah kemampuan komunikasi matematis siswa yang memperoleh pendekatan Somatis Auditori Visual dan Intelektual (SAVI) lebih baik daripada siswa yang memperoleh pembelajaran biasa; (2) Apakah peningkatan kemampuan komunikasi matematis siswa yang memperoleh pendekatan Somatis Auditori Visual dan Intelektual (SAVI) lebih baik daripada siswa yang memperoleh pembelajaran biasa; (3) Bagaimana sikap siswa terhadap pembelajaran yang memperoleh pendekatan Somatis Auditori Visual dan Intelektual (SAVI). Penelitian ini dilaksanakan di SMP Negeri 14 Kota Serang. Pemilihan sampel menggunakan teknik cluster random sampling, dengan metode kuasi eksperimen dan desain kelompok kontrol non-ekivalen. Hasil penelitian menunjukan: (1) Kemampuan komunikasi matematis siswa yang memperoleh pendekatan Somatis Auditori Visual dan Intelektual (SAVI) lebih baik daripada siswa yang memperoleh pembelajaran biasa; (2) Peningkatan kemampuan komunikasi matematis siswa yang memperoleh pendekatan Somatis Auditori Visual dan Intelektual (SAVI) lebih baik daripada siswa yang memperoleh pembelajaran biasa; (3) Siswa memberikan sikap yang kuat terhadap pembelajaran dengan menerapkan pendekatan Somatis Auditori Visual dan Intelektual (SAVI). Kata Kunci : Pendekatan Somatis Auditori Visual dan Intelektual, Kemampuan Komunikasi Matematis. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Pendekatan Somatis Auditori Visual dan Intelektual, Kemampuan Komunikasi Matematis. Auditory visual somatic and intelectual approach (SAVI), mathematical communication skill. | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) Q Science > QA Mathematics |
|||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84202-Jurusan Pendidikan Matematika |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 29 Oct 2021 04:24 | |||||||||
Last Modified: | 29 Oct 2021 04:24 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/4073 |
Actions (login required)
View Item |