Ummiatusholihah, Nahdhia (2024) EFEKTIFITAS PENERAPAN APLIKASI PLN MOBILE DALAM PENDAPATAN PT PLN UP3 BANTEN UTARA. D3 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
Text
Nahdhia Ummiatusholihah_5501200001_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
|
Text
Nahdhia Ummiatusholihah_5501200001_01.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text
Nahdhia Ummiatusholihah_5501200001_02.pdf Restricted to Registered users only Download (395kB) |
|
Text
Nahdhia Ummiatusholihah_5501200001_03.pdf Restricted to Registered users only Download (360kB) |
|
Text
Nahdhia Ummiatusholihah_5501200001_04.pdf Restricted to Registered users only Download (922kB) |
|
Text
Nahdhia Ummiatusholihah_5501200001_05.pdf Restricted to Registered users only Download (244kB) |
|
Text
Nahdhia Ummiatusholihah_5501200001_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (358kB) |
|
Text
Nahdhia Ummiatusholihah_5501200001_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
PT PLN (Persero) is the only company in Indonesia that controls, provides, and serves electricity needs for the community, and continues to make improvements in providing quality services. PLN Mobile has now become the Super App of PT PLN (Persero). The purpose of launching this application is to provide convenience for customers and a different electricity service experience. This final project aims to see customer satisfaction with the PLN Mobile application, and wants to know the revenue for the Mobile application. This final project uses a descriptive method with secondary data. Data collection includes observation, library research, documentation. The results obtained by PLN Mobile's largest revenue and usage occurred in 2023-2024 with a total of the comparison of Rp.14,472,370,704, and the percentage of PLN Mobile application usage was 115.88%. It can be concluded that the effectiveness of PLN Mobile can help streamline services. efficiency is obtained because customers do not need to make large sacrifices to get a service so that efficiency for consumers is well achieved. At least time, cost, energy and risk are minimized by the existence of one application that has seven features and can be accessed via devices.
Item Type: | Thesis (D3) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||
Additional Information: | PT.PLN (Persero) merupakan satu-satunya perusahaan di Indonesia yang mengontrol, menyediakan, dan melayani kebutuhan listrik bagi masyarakat, dan terus melakukan perbaikan dalam memberikan pelayanan yang berkualitas. PLN Mobile saat ini telah menjadi Super App dari PT PLN (Persero). Tujuan diluncurkannya aplikasi ini dilakukan untuk memberikan kemudahan bagi para pelanggan serta pengalaman layanan listrik yang berbeda. Tugas akhir ini bertujuan untuk melihat kepuasan pelanggan terhadap aplikasi PLN Mobile, dan ingin mengetahui pendapatan terhadap aplikasi Mobile. Tugas akhir ini menggunakan metode deskriptif dengan jenis data sekunder. Pengumpulan data yang diambil meliputi observasi, riset kepustakaan, dokumentasi. Hasil yang diperoleh pendapatan dan penggunaan terbesar PLN Mobile terjadi pada tahun 2023-2024 dengan total of the comparison (total perbandingan) sebesar Rp.14.472.370.704, dan presentase penggunan aplikasi PLN Mobile sebesar 115,88%. Dapat disimpulkan bahwa efektivitas PLN Mobile dapat membantu mengefesiensikan pelayanan. efisiensi didapat karena pelanggan tidak perlu mengeluarkan pengorbanan besar untuk mendapatkan suatu pelayanan sehingga efisiensi bagi konsumen tercapai secara baik. Setidaknya waktu, biaya, tenaga dan resiko terminimalisasi dengan adanya satu aplikasi yang memiliki tujuh fitur dan dapat diakses melalui gawai. | ||||||
Subjects: | H Social Sciences > HG Finance | ||||||
Divisions: | 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > 62201-Program Diploma III Akuntansi |
||||||
Depositing User: | Ms Nadia Nahdhia Ummiatusholihah | ||||||
Date Deposited: | 12 Aug 2024 14:26 | ||||||
Last Modified: | 19 Aug 2024 09:52 | ||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/40595 |
Actions (login required)
View Item |