Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGELOLAAN KONTEN DIGITAL INSTAGRAM PT PLN INDONESIA POWER

ROSILAH, ROSILAH (2024) PENGELOLAAN KONTEN DIGITAL INSTAGRAM PT PLN INDONESIA POWER. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
Rosilah_6662200196_FULLTEXT.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
Rosilah_6662200196_CP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (10MB)
[img] Text
Rosilah_6662200196_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (594kB)
[img] Text
Rosilah_6662200196_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (368kB)
[img] Text
Rosilah_6662200196_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
Rosilah_6662200196_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (201kB)
[img] Text
Rosilah_6662200196_REF.pdf
Restricted to Registered users only

Download (108kB)
[img] Text
Rosilah_6662200196_LAMP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (684kB)
[img] Text
Rosilah_6662200196_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (639kB)

Abstract

ABSTRACT Rosilah. NIM. 6662200196. Thesis. PT PLN Indonesia Power Instagram Digital Content Management. Supervisor I: Ari Pandu Witantra, M.I.Kom and Supervisor II: Ivan Issa Fathony, M.I.Kom PT PLN Indonesia Power is one of the subholdings of the electricity generation company PT PLN (Persero). This can be generalized so that the tests cannot be compared because there is only one electricity producing company and no others. Apart from that, PT PLN Indonesia Power conveys its information messages through digital content to the public via the social media Instagram. The purpose of this research is to determine the management of PT PLN Indonesia Power's Instagram digital content in the message planning process, message packaging in conveying information using language and responding to feedback. In the process of packaging messages using languages in packaging messages carried out by public relations at PT PLN Indonesia Power, Instagram social media management utilizes Instagram features in conveying messages in this research using social media management theory. This research uses descriptive qualitative methodology using a post-postivism paradigm. The results obtained from this research are that public relations manages digital content by making plans by determining the messages and objectives of the messages they want to address. using interactive communication and the form of messages using educational language with educational, educative and motivating sentences. The response obtained in the form of a negative response is proof that public relations ignores the engagement provided by the audience by ignoring the suggestions and criticism that come in, so that public relations does not build the existing elements of engagement. This concludes that the suggestions and criticism that come in are not used as evaluation material for the success of digital content because they are not implemented in the planning that is carried out, henceforth, public relations only creates quiz content to create interactive communication. Keywords: Management, Digital Content, Instagram, Social Media Management

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
UNSPECIFIEDPANDU, ARI198204222006041002
UNSPECIFIEDFATHONY, IVAN ISSA198701212022031003
Additional Information: PT PLN Indonesia Power merupakan salah satu sub holding perusahan pembangkit listrik PT PLN (Persero). Hal ini dapat digeneralisasikan sehingga pengujiannya tidak dapat dibandingkan karena perushaan penghasil tenaga listrik hanya ada satu tidak ada yang lainnya. Selain itu PT PLN Indonesia Power menyampaikan pesan informasinya melalui konten digital untuk masyrakat melalui media sosial Instagram. Tujuan penelitian ini untuk mengetahui pengelolaan konten digital Instagram PT PLN Indonesia Power dalam proses perencanaan pesan, pengemasan pesan dalam menyampaikan informasi penggunaan bahasa dan respon feedback. Dalam proses pengemasan pesan dengan menggunakan bahasa-bahasa dalam pengemasan pesan yang dilakukan humas PT PLN Indonesia Power pengelolaan media sosial Instagram memanfaatkan fitur-fitur Instagram dalam menyampaikan pesan dalam penelitian ini menggunkan teori pengelolaan media sosial. Penelitian ini menggunakan metodelogi kualitatif deskriptif dengan menggunakan paradigma post-postivisme. Hasil yang didapatkan dari penelitian ini adalah humas melakukan pengelolaan konten digital dengan membuat perencanaan dengan menentukan pesan dan tujuan pesan yang ingin ditujukan. menggunakan komunikasi interaktif dan bentuk pesan yang dilakukan menggunakan bahasa edukatif dengan kalimat mendidik, mengedukasi serta memotivasi. Respon yang didapatkan berupa respon negatif respon tersebut menjadi bukti bahwa humas mengabaikan engagement yang diberikan oleh audiens dengan mengabaikan saran dan kritik yang masuk dengan begitu humas tidak membangun elemen-elemen yang ada di engagement. Hal tersebut menyimpulkan bahwa saran dan kritik yang masuk tidak dijadikan bahan evaluasi untuk keberhasilan konten digital karena tidak diterapkan di perencanaan yang dilakukan untuk selanjutnya humas hanya membuat konten quis untuk membuat komunikasi interaktif.
Uncontrolled Keywords: engelolaan, Konten Digital, Instagram, Teori Pengelolaan Media Sosial Management, Digital Content, Instagram, Social Media Management Theory
Subjects: Communication > Public Relations Science
Depositing User: Mrs ROSILAH ROSILAH
Date Deposited: 19 Aug 2024 09:43
Last Modified: 19 Aug 2024 09:43
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/40570

Actions (login required)

View Item View Item