Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN INSIDE-OUTSIDE CIRCLE UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH MATEMATIS DAN SELF EFFICACY PADA SISWA SMP (Penelitian Kuasi Eksperimen Pada Salah Satu SMP Negeri Di Kota Cilegon)

SITI JENAB, DETI (2014) PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN INSIDE-OUTSIDE CIRCLE UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH MATEMATIS DAN SELF EFFICACY PADA SISWA SMP (Penelitian Kuasi Eksperimen Pada Salah Satu SMP Negeri Di Kota Cilegon). S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
Penerapan model pembelajaran inside-outside circle untuk meningkatkan kemampuan pemecahan masalah matematis.PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (6MB)

Abstract

ABSTRACT DETI SITI JENAB. Application of Learning Model Inside-Outside Circle for Improving Mathematical Problem Solving Ability and Self Efficacy In Junior High School Student. Thesis. Mathematics Education Program. The Department of Mathematics and Natural Sciences. Faculty of Teacher Training and Education. University Sultan Ageng Tirtayasa. Serang. 2014. This research is motivated by the lack of students' mathematical problem solving ability and a lack of self-efficacy students. One strategy that can be an alternative to improve mathematical problem solving ability and self efficacy of students is through cooperative learning model Inside-Outside Circle. This study aims to determine whether the problem solving ability of students to use mathematical models of inside-outside circle better than students who use ordinary learning model, whether the increased problem solving ability of students to use mathematical models of inside -outside circle better than students who use the learning model ordinary and how self efficacy of students towards learning mathematics that uses models of inside-outside circle. The method used was quasiexperimental. Sampling is purposive sampling. Based on the data analysis and discussion, it can be concluded that by using a model of Inside-Outside Circle capabilities and increased students' mathematical problem solving is better than using regular learning, and self efficacy graders experiment with the use of a strong model of Inside-OutsideCircle. Keywords: Self Efficacy, Mathematical Problem Solving, Cooperative Type InsideOutside Circle.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorSetiani, Yani197608212008012010
Thesis advisorJaenudin, Jaenudin197901072009121003
Additional Information: ABSTRAK DETI SITI JENAB. Penerapan Model Pembelajaran Inside-Outside Circle untuk Meningkatkan Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis dan Self Efficacy Pada Siswa SMP. Skripsi. Program Studi Pendidikan Matematika. Jurusan Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam. Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan. Universitas Sultan Ageng Tirtayasa. Serang. 2014. Penelitian ini dilatarbelakangi oleh rendahnya kemampuan pemecahan masalah matematis siswa serta kurangnya self efficacy siswa. Salah satu strategi yang dapat menjadi alternatif untuk meningkatkan kemampuan pemecahan masalah matematis dan self efficacy siswa adalah melalui model pembelajaran kooperatif tipe Inside-Outside Circle. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah kemampuan pemecahan masalah matematis siswa yang menggunakan model inside-outside circle lebih baik daripada siswa yang menggunakan model pembelajaran biasa, apakah peningkatan kemampuan pemecahan masalah matematis siswa yang menggunakan model inside-outside circle lebih baik daripada siswa yang menggunakan model pembelajaran biasa dan bagaimana self efficacy siswa terhadap pembelajaran matematika yang menggunakan model inside-otside circle. Metode penelitian yang digunakan adalah kuasi eksperimen. Pengambilan sampel yang digunakan adalah purposive sampling. Berdasarkan analisis data dan pembahasan dapat disimpulkan bahwa dengan menggunakan model InsideOutside Circle kemampuan dan peningkatan pemecahan masalah matematis siswa lebih baik daripada yang menggunakan pembelajaran biasa, serta self efficacy siswa kelas eksperimen yang kuat dengan penggunaan model Inside-Outside Circle. Kata Kunci: Self Efficacy, Pemecahan Masalah Matematis, Kooperatif Tipe Inside-Outside Circle.
Uncontrolled Keywords: Self Efficacy, Pemecahan Masalah Matematis, Kooperatif Tipe Inside-Outside Circle. Self Efficacy, Mathematical Problem Solving, Cooperative Type InsideOutside Circle.
Subjects: L Education > L Education (General)
Q Science > QA Mathematics
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84202-Jurusan Pendidikan Matematika
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 29 Oct 2021 02:38
Last Modified: 29 Oct 2021 02:38
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/4051

Actions (login required)

View Item View Item