EDISTYA SURYANDARI, TYAS (2018) KORELASI ANTARA MOTIVASI BELAJAR DENGAN KEMAMPUAN KOGNITIF SISWA PADA KONSEP CIRI-CIRI MAKHLUK HIDUP DENGAN MENGGUNAKAN MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TEAM GAME TOURNAMENT (TGT) DI SMP AL-WUSTQO. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (Skripsi)
KORELASI ANTARA MOTIVASI BELAJAR DENGAN KEMAMPUAN KOGNITIF SISWA PADA KONSEP CIRI-CIRI MAKHLUK HIDUP DENGAN MENGGUNAKAN MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TEAM GAME TOURNAMENT.PDF Restricted to Registered users only Download (2MB) |
Abstract
This research aims to see correlation between students motivation to study with student’s cognitive ability through learning model Team Game Tournament on living organisms characteristics concept. Method being used here is a correlation technique. Researches population consists of students in 7th grade Al-Wustqo junior high school. Sample is taken by using purposive sampling method. Learning motivation as a independent cariable will be measured with quesionaire, and student’s cognitive ability as a dependent variable will be measured with objective test. Based on research result, learning motivatin achieved 77.8% on average results with good catrgory, meanwhile student’s cognitive ability achieved 76.25% with high category. Correlation between student’s motivation with student’s cognitive ability result is about 0.474 with significance value 0.35. Hence it proves us that there is a positive correlation between studenr’s motivation with student’s cognitive ability through learning model about living organisms characteristics at Al-Wustqo junior high school.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan motivasi belajar dengan kemampuan kognitif siswa melalui model pembelajaran Team Game Tournament pada konsep ciri-ciri makhluk hidup. Teknik yang digunakan dalam penelitian ini adalah teknik korelasi. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh siswa kelas VII di SMP Al-Wustqo. Sampel diambil dengan menggunakan teknik purposive sampling. Motivasi belajar sebagai variabel bebas diukur menggunakan angket motivasi dan kemampuan kognitif sebagai variabel terikat diukur dengan tes objektif. Berdasarkan hasil penelitian, motivasi belajar memperoleh nilai rata-rata sebesar 77,8% dengan kategori baik, sedangkan kemampuan kognitif siswa memperoleh nilai rata-rata 76,25% dengan kategori tinggi. Korelasi antara motivasi siswa dengan kemampuan kognitif siswa sebesar 0,474 dengan nilai signifikasi 0,35. Hal tersebut menunjukan bahwa adanya hubungan postif antara motivasi belajar siswa dengan kemampuan kognitif siswa melalui model pembelajaran Team Game Tournament pada materi ciriciri makhluk hidup di SMP Al-Wustqo. | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) L Education > LA History of education |
|||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84205-Jurusan Pendidikan Biologi |
|||||||||
Depositing User: | Admin Eprints Untirta | |||||||||
Date Deposited: | 28 Oct 2021 08:17 | |||||||||
Last Modified: | 28 Oct 2021 08:17 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/4021 |
Actions (login required)
View Item |