Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

STUDI KOMPARASI MODEL PEMBELAJARAN THINK PAIR SHARE DAN TWO-STAY TWO-STRAY UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN PEMAHAMAN KONSEP MATEMATIS

KUSWANDI, ARINI (2017) STUDI KOMPARASI MODEL PEMBELAJARAN THINK PAIR SHARE DAN TWO-STAY TWO-STRAY UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN PEMAHAMAN KONSEP MATEMATIS. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
STUDI KOMPARASI MODEL PEMBELAJARAN THINK PAIR SHARE DAN TWO-STAY TWO-STRAY UNTUK MENINGKATKAN KEM.PDF
Restricted to Registered users only

Download (7MB)

Abstract

This research’s background is the limit of the Mathematic Concepts Comprehension of Junior High School Students in Learning Mathematic. One of the solutions to solve the problem is applying the effective learning to increase the Mathematic Concepts Comprehension. The purpose of this research is to find the differences which significant in the Mathematic Concepts Comprehension of the students who get the think pair share learning and so do the students in two stay two stray model learning. The model of research which use by the researcher is quasi experiment which all the students at seventh grade of MTS Nurul Falah, Bojong Pandan as the population in the semester in 2015/2016. The samples get by cluster random sampling as the technique. The result of this research show that there is a significant differences of the Mathematic Concepts Comprehension between the students who learning with the think pair share model and the students who learning by the two stay and two stray model.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorNovaliyosi, NovaliyosiUNSPECIFIED
Thesis advisorSudiana, RiaUNSPECIFIED
Additional Information: Penelitian ini dilatarbelakangi oleh rendahnya kemampuan pemahaman konsep matematis siswa SMP saat pembelajaran matematika. Salah satu upaya untuk mengatasi masalah tersebut dengan menerapkan model-model pembelajaran yang dianggap efektif untuk meningkatkan kemampuan pemahaman konsep matematis. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui perbedaaan yang signifikan terhadap kemampuan pemahaman konsep matematis antara siswa yang mendapatkan pembelajaran dengan model think pair share dan siswa yang mendapatkan pembelajaran dengan model two-stay two-stray. Model penelitian yang digunakan kuasi eksperimen dengan populasi seluruh siswa kelas VII MTs. Nurul Falah Bojong Pandan semester ganjil tahun ajaran 2015/2016. Penarikan sampel dilakukan dengan teknik cluster random sampling. Hasil penelitian menunjukkan bahwa terdapat perbedaan yang signifikan terhadap kemampuan pemahaman konsep matematis antara siswa yang mendapatkan pembelajaran dengan model think pair share dan siswa yang mendapatkan pembelajaran dengan model twostay two-stray;
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84202-Jurusan Pendidikan Matematika
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 28 Oct 2021 06:50
Last Modified: 28 Oct 2021 06:50
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/3993

Actions (login required)

View Item View Item