A'YUN MUFIDAH, QUROTA (2024) PENGARUH PENGGUNAAN VIDEO MODELING TERHADAP PENINGKATAN KETERAMPILAN BINA DIRI BERPAKAIAN PADA SISWA TUNAGRAHITA DI SKH PGRI RANGKASBITUNG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
Qurota A'yun Mufidah_2287190050_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (9MB) |
|
Text
Qurota A'yun Mufidah_2287190050_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (40MB) |
|
Text
Qurota A'yun Mufidah_2287190050_01.pdf Restricted to Registered users only Download (905kB) |
|
Text
Qurota A'yun Mufidah_2287190050_02.pdf Restricted to Registered users only Download (448kB) |
|
Text
Qurota A'yun Mufidah_2287190050_03.pdf Restricted to Registered users only Download (456kB) |
|
Text
Qurota A'yun Mufidah_2287190050_04.pdf Restricted to Registered users only Download (383kB) |
|
Text
Qurota A'yun Mufidah_2287190050_05.pdf Restricted to Registered users only Download (30kB) |
|
Text
Qurota A'yun Mufidah_2287190050_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (83kB) |
|
Text
Qurota A'yun Mufidah_2287190050_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (7MB) |
Abstract
This research aims to improve deaf students’ dressing skills in wearing button-up shirts and wearing skirts by implementing learning using video modeling. This research used a preexperimental research method with a quantitative approach with a one group pre-test and post-test design andprocessed using the Wilcoxon test with research subjects namely mentally retardation students with age range of 12-16 years at SKH PGRI Rangkasbitung totaling 4 people. the data collection technique used is a test. Learning self-development skills in dressing in button-up shirts and wearing skirts is an effort to develop students’abilities in self- improvement in clothing which in the future can be developed for personal needs. The learning method applied in this research is the repetition methode, learning is given repeatedly so that students better understand the given. Based on the results of inferential statistical analysisusing the Wilcoxon test formula (t), it shows that Tcount=0 and besade on the critical value for the Wilcoxon test at a signivicance level of 0.05 with total of N <4, we get Ttabel = 2.92, so Tcount < Ttabel therefore H0 is accepted, meaning that the hypothesis proposed in this research is accepted. This shows that video modeling in clothes has an influence in improving the self- development ability to dress in button-up clothes and wear skirts among mentally reteded students at SKH PGRI Rangkasbitung.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan keterampilan siswa tunagrahita dalam keterampilan berpakaian memakai baju berkancing dan memakai rok dengan menerapkan pembelajaran menggunakan video modeling. Penelitian ini menggunakan metode penelitian pre-eksperimen dengan pendekatan kuantitatif menggunakan rancangan One Group Pre- test and Post-test dan diolah dengan uji wilcoxon dengan subjek penelitian yaitu siswa tunagrahita dengan rentang usia 12-16 tahun di SKh PGRI Rangkasbitung yang berjumlah 4 orang. Teknik pengumpulan data yang diambil adalah bentuk tes. Pembelajaran keterampilan bina diri berpakaian memakai baju berkancing dan memakai rok ini merupakan upaya pengembangan kemampuan siswa dalam bina diri berpakaian yang kedepannya dapat dikembangkan sebagai kebutuhan pribadi. Metode pembelajaran yang diterapkan dalam penelitian ini adalah metode pengulangan, pembelajaran diberikan secara berulang agar siswa lebih memahami tahapan pembelajaran yang diberikan. Berdasarkan hasil analisis statistik inferesial dengan menggunakan rumus uji wilcoxon (t) meunjukka bahwa Thitung = 0 dan berdasarkan nilai kritis untuk uji wilcoxon pada tingkat signifikansi 0,05 dengan jumlah N < 4, diperoleh Ttabel =2,92 maka Thitung < Ttabel oleh sebab itu H0 ditolak dan H1 diterima, artinya hipotesis yang diajukan dalam penelitian ini diterima. Hal ini menunjukan bahwa video modeling berpakaian berpengaruh dalam meningkatkan kemampuan bina diri berpakaian memakai baju berkancing dan memakai rok pada siswa tunagrahita di SKH PGRI Rangkasbitung. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Clothing, Mental retardation. Self-development, Video modeling Berpakaian, Bina diri, Tunagrahita, Video modeling | |||||||||
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education L Education > LC Special aspects of education |
|||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86202-Jurusan Pendidikan Khusus |
|||||||||
Depositing User: | MRS QUROTA A'YUN MUFIDAH | |||||||||
Date Deposited: | 12 Aug 2024 13:45 | |||||||||
Last Modified: | 12 Aug 2024 13:45 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/39579 |
Actions (login required)
View Item |