Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGEMBANGAN BUKU ELEKTRONIK INTERAKTIF SEBAGAI BAHAN AJAR ALTERNATIF SISWA SMA KELAS XII PADA SUBKONSEP KULTUR JARINGAN

MA’THUF, MA’THUF (2017) PENGEMBANGAN BUKU ELEKTRONIK INTERAKTIF SEBAGAI BAHAN AJAR ALTERNATIF SISWA SMA KELAS XII PADA SUBKONSEP KULTUR JARINGAN. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
PENGEMBANGAN BUKU ELEKTRONIK INTERAKTIF SEBAGAI BAHAN AJAR ALTERNATIF SISWA SMA KELAS XII PADA SU.PDF
Restricted to Registered users only

Download (3MB)

Abstract

This study aimed to develop teaching material of interactive electronic book that worthy of use for student senior high school (SMA) grade XI at sub-concept of tissue culture. Methodology of this research is Research and development method that consist of five stages, they are determination of potential, data collection, product design, validation design, and revision. Data has been collected using questionnaire assessment to test the feasibility of electronic book. The assessment instrument of experimental module used scale of 1 to 5 and seven aspect. The quality test of interactive electronic book was done by four expert, that consist of material and media expert. The result of feasibility test showed that tissue culture interactive electronic book for student of senior high school (SMA) obtain an average value of 87,33% which was categorized as very feasible.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorAmelia, EviUNSPECIFIED
Thesis advisorRomlah Noer Hodijah, SitiUNSPECIFIED
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan bahan ajar buku elektronik interaktif yang layak digunakan untuk siswa Sekolah Menengah Atas (SMA) kelas XII pada subkonsep kultur jaringan. Metode penelitian ini menggunakan metode penelitian dan pengembangan (Research and Development) yang terdiri dari 5 tahapan, yaitu penetapan potensi, pengumpulan data, desain produk, validasi desain, dan revisi. Teknik pengumpulan data dalam penelitian ini menggunakan angket penilaian untuk uji kelayakan buku elektronik interaktif. Instrumen penilaian buku elektronik interaktif menggunakan skala penilaian 1 sampai 5 serta terdapat tujuh aspek penilaian. Uji kualitas buku elektronik interaktif dilakukan oleh 4 orang ahli yang terdiri dari ahli media dan ahli materi. Berdasarkan hasil uji kelayakan buku elektronik interaktif kultur jaringan untuk siswa SMA kelas XII memperoleh nilai 87,33% yang termasuk kategori sangat layak.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84205-Jurusan Pendidikan Biologi
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 28 Oct 2021 02:52
Last Modified: 28 Oct 2021 02:52
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/3921

Actions (login required)

View Item View Item