AYU LESTARI, PETRA (2017) PENGARUH PENGGUNAAN MODEL PEMBELAJARAN GALLERY WALK TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA PADA SUBKONSEP STRUKTUR DAN FUNGSI SEL KELAS XI DI SMA NEGERI 4 CILEGON. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (Skripsi)
PENGARUH PENGGUNAAN MODEL PEMBELAJARAN GALLERY WALK TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA PADA SUBKONSEP S.PDF Restricted to Registered users only Download (8MB) |
Abstract
The aim of this study is to whether there’s a positive impact on the use of Gallery Walk learning model toward student learning outcomes in the sub concept of structure and function cells at 11’th grade classes of SMAN 4 Cilegon. The method used is ‘quasi’ experiment with the research design on nonequivalent control group design. The research was conducted in SMAN 4 Cilegon at 11’th grade classes in first semester of 2016/2017. The population of the research was all of the students of 11’th grade classes of SMAN 4 Cilegon. The sample of the research was XI IPA 3 as experimental class and XI IPA 1 as controlled class with the technique of purposive sampling. The result of data analysis was obtained significance value 0,00 < (α = 0,05) at 95% reliability t test. It indicated that there was a difference between experimental and controlled class. The average of student’s learning cognitive competent results on experimental class was 67,3 with the category of enough and on controlled class was 54,9 with the category of less. The average of student’s learning affective competent results on experimental class was 86,8 with the category of very good and on controlled class was 78,1 with the category of good. The average of student’s learning psychomotor competent results on experimental class was 95 with the category of very good and on controlled class was 84,1 with the category of good. The conclusion was that there was a positive impact on the use of Gallery Walk learning model toward student learning outcomes in the sub concept of structure and function cells at 11’th grade classes of SMAN 4 Cilegon.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui ada tidaknya pengaruh penggunaan model pembelajaran Gallery Walk terhadap hasil belajar siswa pada subkonsep struktur dan fungsi sel kelas XI di SMAN 4 Cilegon. Metode yang digunakan adalah kuasi eksperimen dengan desain penelitian nonequivalent control group design. Penelitian ini dilaksanakan di SMAN 4 Cilegon kelas XI semester 1 tahun ajaran 2016/2017. Populasi penelitian yaitu seluruh siswa kelas XI SMAN 4 Cilegon. Sampel penelitian yaitu XI IPA 3 sebagai kelas eksperimen dan XI IPA 1 sebagai kelas kontrol yang ditentukan dengan teknik purposive sampling. Hasil analisis data menggunakan uji t dengan taraf kepercayaan 95% diperoleh nilai signifikansi 0,00 < (α = 0,05). Hal ini menunjukkan terdapat perbedaan antara kelas eksperimen dan kelas kontrol. Nilai rata-rata kemampuan kognitif siswa pada kelas eksperimen sebesar 67,3 dengan kategori cukup dan pada kelas kontrol sebesar 54,9 dengan kategori kurang. Nilai rata-rata kemampuan afektif siswa pada kelas eksperimen sebesar 86,8 dengan kategori sangat baik dan pada kelas kontrol sebesar 78,1 dengan kategori baik. Nilai rata-rata kemampuan psikomotor siswa pada kelas eksperimen sebesar 95 dengan kategori sangat baik dan pada kelas kontrol sebesar 84,1 dengan kategori baik. Kesimpulannya bahwa penggunaan model pembelajaran Gallery Walk berpengaruh positif terhadap hasil belajar siswa pada subkonsep struktur dan fungsi sel di SMA Negeri 4 Cilegon. | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84205-Jurusan Pendidikan Biologi |
|||||||||
Depositing User: | Admin Eprints Untirta | |||||||||
Date Deposited: | 28 Oct 2021 02:26 | |||||||||
Last Modified: | 28 Oct 2021 02:26 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/3909 |
Actions (login required)
View Item |