Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

ANALISIS INDEKS KEPUASAN PENGGUNA FITUR GORIDE PADA APLIKASI GOJEK DALAM RANGKA PENINGKATAN KUALITAS LAYANAN

PUTRI, FADILA AMANDA (2024) ANALISIS INDEKS KEPUASAN PENGGUNA FITUR GORIDE PADA APLIKASI GOJEK DALAM RANGKA PENINGKATAN KUALITAS LAYANAN. S1 thesis, Fakultas Teknik Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
Fadila Amanda Putri_3333200050_Fulltext.pdf

Download (2MB)
[img] Text
Fadila Amanda Putri_3333200050_01.pdf

Download (1MB)
[img] Text
Fadila Amanda Putri_3333200050_02.pdf

Download (944kB)
[img] Text
Fadila Amanda Putri_3333200050_03.pdf

Download (763kB)
[img] Text
Fadila Amanda Putri_3333200050_04.pdf

Download (1MB)
[img] Text
Fadila Amanda Putri_3333200050_05.pdf

Download (500kB)
[img] Text
Fadila Amanda Putri_3333200050_06.pdf

Download (450kB)
[img] Text
Fadila Amanda Putri_3333200050_Ref.pdf

Download (400kB)
[img] Text
Fadila Amanda Putri_3333200050_Lamp.pdf

Download (650kB)
[img] Text
Fadila Amanda Putri_3333200050 _CP.pdf

Download (17MB)

Abstract

The issue with the GoRide feature in the Gojek application is the decline in the number of users from 2022 to 2023 and the application's rating on the Google App Store, indicating a decrease in the service quality provided by Gojek. Based on the problems occurring in Gojek, research was conducted on the user satisfaction index for the GoRide feature in the Gojek application to improve service quality using the Pieces framework, Customer Satisfaction Index (CSI), Importance Performance Analysis (IPA), and Quality Function Deployment (QFD). This research aims to identify user satisfaction factors, determine the level of user satisfaction, map service quality attributes, and prioritize improvements that Gojek can implement. Questionnaires were distributed to 97 respondents. The results of this research identified that user satisfaction factors consist of 6 dimensions with 14 sub-dimensions of satisfaction, where the highest satisfaction is in the control & security dimension with a CSI score of 87%. From the IPA diagram results, 5 attributes were identified as priority improvements, with 7 technical responses proposed for improvement.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorSETIAWAN, HADI0025017302
Thesis advisorUMMI, NURUL0017087716
Additional Information: Permasalahan kualitas layanan yang terjadi pada fitur GoRide aplikasi Gojek adalah penurunan jumlah pengguna dari tahun 2022-2023, dan rating aplikasi gojek pada Google App Store yang menandakan adanya penurunan kualitas layanan yang diberikan Gojek. Berdasarkan permasalahan yang terjadi di perusahaan Gojek dilakukan penelitian mengenai indeks kepuasan pengguna fitur GoRide pada aplikasi Gojek dalam rangka peningkatan kualitas layanan menggunakan metode Pieces framework, customer satisfaction index (CSI), importance performance analysis (IPA), dan quality function deployment (QFD). Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi faktor kepuasan pengguna, mengetahui tingkat kepuasan pengguna, mengetahui pemetaan atribut kualitas pelayanan, dan menentukan prioritas perbaikan yang dapat dilakukan Gojek. Penyebaran kuesioner dilakukan kepada 97 responden. Hasil penelitian ini diperoleh faktor kepuasan pengguna terdiri dari 6 dimensi dengan 14 sub dimensi kepuasan dimana kepuasan tertinggi berada pada dimensi control & security dengan nilai CSI 87%, dari hasil diagram IPA diperoleh 5 atribut yang menjadi prioritas perbaikan dengan 7 respon teknis sebagai usulan perbaikan.
Subjects: Communication > Science Journalism
Divisions: 03-Fakultas Teknik
03-Fakultas Teknik > 26201-Jurusan Teknik Industri
Depositing User: Mrs Fadila Amanda putri
Date Deposited: 22 Jul 2024 10:26
Last Modified: 22 Jul 2024 10:26
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/39040

Actions (login required)

View Item View Item