HAIFA YASMIN, ISMAH (2024) Penerpan Tarian Daerah Dalam Kegiatan Ekstrkurikuler Tari Pada Anak Usia 4-6 Tahun. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (SKRIPSI)
ISMAH HAIFA YASMIN_2228200053_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
|
Text (SKRIPSI)
Ismah Haifa Yasmin_2228200053_01.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (SKRIPSI)
ISMAH HAIFA YASMIN_ 2228200053_02 .pdf Restricted to Registered users only Download (149kB) |
|
Text (SKRIPSI)
ISMAH HAIFA YASMIN_2228200053_03.pdf Restricted to Repository staff only Download (83kB) |
|
Text (SKRIPSI)
ISMAH HAIFA YASMIN_2228200053_04.pdf Restricted to Registered users only Download (263kB) |
|
Text (SKRIPSI)
ISMAH HAIFA YASMIN_ 2228200053-05.pdf Restricted to Registered users only Download (13kB) |
|
Text (SKRIPSI)
ISMAH HAIFA YASMIN_2228200053_Reff.pdf Restricted to Registered users only Download (97kB) |
|
Text (SKRIPSI)
ISMAH HAIFA YASMIN_2228200053_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
|
Text (SKRIPSI)
ISMAH HAIFA YASMIN_2228200053_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (22MB) |
Abstract
The introduction of regional dance is a learning that will basically develop in a region, of course based on adaptation and broadly guided by customs from generation to generation that have been adopted/embraced by the people who have the dance. At the Tirtayasa Serang Banten Islamic Kindergarten, extracurricular activities are held so that young children can preserve Indonesian regional dances and not forget the traditions passed down from generation to generation in their region. The research aims to determine the application of regional dances in extracurricular dance for children aged 4-6 years. This study used descriptive qualitative method. The data collection procedures used in this research were observation, interviews and documentation. The results of the research show that the application of regional dances in extracurricular dance for children aged 4-6 years seems to be quite good and optimal in its implementation in accordance with the dance extracurricular activity program that should be, starting from practicing movements without music or dance and practicing dance extracurricular activities in a coordinated manner or whole.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Pengenalan tari daerah adalah sebuah pembelajaran yang pada dasarnya akan berkembang disebuah daerah, tentunya berpijak pada adaptasi dan berpedoman luas kebiasaan dari secara turun-temurun yang dianut/dipeluk denganmmasyarakat yang mempunyai tari tersebut. Dilembaga di TK Islam Tirtayasa Serang Banten diadakan Ekstrakurikuler supaya anak usia dini melastarikan tarian daerah Indonesia dan tidak melupakan tradisi turun menurun daerahnya. Penelitian bertujuan untuk mengetahui penerapan tarian daerah dalam ekstrakurikuler tari pada anak usia 4-6 Tahun. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kualitatif. Prosedur pengumpulan data yang digunakan dalam penelitian ini adalah observasi, wawancara, dan dokumentasi. Hasil penelitian menunjukan bahwa penerapan tarian daerah dalam ekstrakurikuler tari pada anak usia 4-6 tahun terlihat sudah cukup baik dan optimal dalam penerpannya sesuai dengan program kegiatan ekstrakurikuler tari yang seharusnya, dari mulai latihan gerakan tanpa musik atau tarian dan latihan kegiatan ekstrakurikuler tarinya secara koordinasa atau keseluruhan. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Regional Dance, Extracurricular dance, 4-6 Years Tarian Daerah, Ekstrakurikuler tari, 4-6 Tahun | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86202-Jurusan Pendidikan Guru PAUD 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan |
|||||||||
Depositing User: | ISMAH HAIFA YASMIN | |||||||||
Date Deposited: | 27 Jul 2024 13:52 | |||||||||
Last Modified: | 27 Jul 2024 13:52 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/38856 |
Actions (login required)
View Item |