Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE NUMBER HEAD TOGETHER (NHT) TERHADAP KEMAMPUAN KOGNITIF SISWA PADA KONSEP INTERAKSI MAKHLUK HIDUP DAN LINGKUNGANNYA DI KELAS VII

UTAMI, SALIS (2017) PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE NUMBER HEAD TOGETHER (NHT) TERHADAP KEMAMPUAN KOGNITIF SISWA PADA KONSEP INTERAKSI MAKHLUK HIDUP DAN LINGKUNGANNYA DI KELAS VII. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (Skripsi)
PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE NUMBER HEAD TOGETHER (NHT) TERHADAP KEMAMPUAN KOGNITI.PDF
Restricted to Registered users only

Download (46MB)

Abstract

This reasearsh aims to determine the influence of learning model NHT on the cognitive abilities of students of class VII on students’ cognitive ability on the interaction of organism and its environment concept. The research method used is a quasi experiment with Noquivalent Control Group Design research design. The sample of research was class VII A as experiment class and class VII B as control class. Sampling technique used random sampling. Research instruments using objective tests to determine students' cognitive abilities. Based on the results of statistical tests showed that the number heads together (NHT) approach have the influence of students’ cognitive abilities in VII grade on the concept of interaction of living creatures and the environment in MTs Mathlaul Anwar Bojong.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorMarianingsih, PipitUNSPECIFIED
Thesis advisorRifqiawati, IkaUNSPECIFIED
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh model pembelajaran NHT terhadap kemampuan kognitif siswa kelas VII pada konsep interaksi makhluk hidup dan lingkungannya. Metode penelitian yang digunakan adalah eksperimen semu dengan desain penelitian Nonequivalent Control Group Design. Sampel penelitian yang diambil adalah kelas VII A sebagai kelas eksperimen dan kelas VII B sebagai kelas kontrol. Sampel diambil secara random sampling. Instrumen penelitan menggunakan tes objektif untuk mengetahui kemampuan kognitif siswa. Berdasarkan hasil uji statistik menunjukan bahwa pendekatan number heads together (NHT) berpengaruh terhadap kemampuan kognitif siswa kelas VII pada konsep interaksi makhluk hidup dan lingkungannya di MTs Mathlaul Anwar Bojong.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84205-Jurusan Pendidikan Biologi
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 27 Oct 2021 06:07
Last Modified: 27 Oct 2021 06:07
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/3874

Actions (login required)

View Item View Item