SURIAWATI, ANIS (2024) PENGGUNAAN ARTIKEL WEB SEBAGAI UPAYA MENGHADAPI KRISIS PANDEMI COVID-19 (Analisis Isi Kualitatif pada Artikel gojek.com). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
ANIS SURIAWATI_6662180029_FULL TEXT.pdf Restricted to Registered users only Download (7MB) |
|
Text
ANIS SURIAWATI_6662180029_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (28kB) |
|
Text
ANIS SURIAWATI_6662180029_02.pdf Restricted to Registered users only Download (324kB) |
|
Text
ANIS SURIAWATI_6662180029_03.pdf Restricted to Registered users only Download (203kB) |
|
Text
ANIS SURIAWATI_6662180029_04.pdf Restricted to Registered users only Download (681kB) |
|
Text
ANIS SURIAWATI_6662180029_05.pdf Restricted to Registered users only Download (34kB) |
|
Text
ANIS SURIAWATI_6662180029_REF.pdf Restricted to Registered users only Download (114kB) |
|
Text (SKRIPSI)
ANIS SURIAWATI_6662180029_LAMP.pdf Restricted to Registered users only Download (5MB) |
|
Text
ANIS SURIAWATI_6662180029_01.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
A crisis is an unexpected event that has the potential to have a negative impact on the company. During the COVID-19 pandemic crisis, Gojek Indonesia experienced significant problems due to the implementation of activity restriction policies by the government to tackle the spread of the virus. This study aims to identify the crisis response implemented by Gojek Indonesia through the official website. The research method used is qualitative content analysis with a focus on the text of articles contained on the gojek.com website. The results showed that the articles on the gojek.com website were used to convey information about the crisis response carried out by Gojek Indonesia. This can be seen from the changes in focus and topics that are adjusted to the situation that is happening and the actions taken by the company. Gojek Indonesia uses two response strategies, namely adaptive strategies and dynamic strategies in responding to crisis situations.
Item Type: | Thesis (S1) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||
Additional Information: | Krisis merupakan peristiwa tidak terduga yang berpotensi memberikan dampak negatif pada perusahaan. Saat krisis pandemi COVID-19, Gojek Indonesia mengalami permasalahan yang signifikan akibat penerapan kebijakan pembatasan aktivitas oleh pemerintah untuk menanggulangi penyebaran virus. Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi respon krisis yang diterapkan Gojek Indonesia melalui website resmi. Metode penelitian yang digunakan adalah analisis isi kualitatif dengan fokus pada teks artikel yang terdapat pada website gojek.com. Hasil penelitian menunjukkan bahwa artikel-artikel di website gojek.com digunakan untuk menyampaikan informasi tentang respon krisis yang dilakukan oleh Gojek Indonesia. Hal ini terlihat dari perubahan fokus dan topik yang disesuaikan dengan situasi yang sedang terjadi dan tindakan yang diambil oleh perusahaan. Gojek Indonesia menggunakan dua strategi respon, yaitu strategi adaptif dan strategi dinamis dalam merespon situasi krisis. | ||||||
Uncontrolled Keywords: | Covid-19 Pandemic, Crisis Response, Articl Pandemi Covid-19, Respon Krisis, Artikel | ||||||
Subjects: | Communication > Communication (General) | ||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi |
||||||
Depositing User: | anis suriawati | ||||||
Date Deposited: | 16 Jul 2024 14:47 | ||||||
Last Modified: | 16 Jul 2024 14:47 | ||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/38066 |
Actions (login required)
View Item |