Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

Implementasi Pembelajaran Daring Menggunakan Gadget Pada Anak Kelompok B

Rahmawati Fatonah, Sarah (2024) Implementasi Pembelajaran Daring Menggunakan Gadget Pada Anak Kelompok B. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
SARAH RAHMAWATI FATONAH_2228170013_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (336kB)
[img] Text
SARAH RAHMAWATI FATONAH_2228170013_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (222kB)
[img] Text
SARAH RAHMAWATI FATONAH_2228170013_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (601kB)
[img] Text
SARAH RAHMAWATI FATONAH_2228170013_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (189kB)
[img] Text
SARAH RAHMAWATI FATONAH_2228170013_REFF.pdf
Restricted to Registered users only

Download (428kB)
[img] Text
SARAH RAHMAWATI FATONAH_2228170013_LAMP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text
SARAH RAHMAWATI FATONAH_2228170013_FULLTEXTTT.pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB)
[img] Text
SARAH RAHMAWATI FATONAHH_2228170013_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
SARAH RAHMAWATI FATONAH_2228170013_cp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (18MB)

Abstract

Abstract:. Implementation of Online Learning Using Gadget Media for Group B Kindergarten. The problem of this research is how to implement online learning using Gadgets, the obstacles experienced during online learning activities using Gadgets, Solutions to overcome obstacles in online learning using Gadgets. The purpose of this research is to determine the implementation of online learning using Gadgets, the obstacles felt during online learning activities using Gadgets, Solutions to overcome obstacles in online learning using Gadgets. This research uses a descriptive qualitative approach. The data collection techniques used are observation, interviews and documentation. The results of this research show that the implementation of online learning using Gadget Media for group B in kindergarten was carried out when the pandemic hit, the implementation starting from planning online learning, implementing online learning, and evaluating online learning for group B in kindergarten. In this case, there are several obstacles that are felt when online learning takes place, both activity constraints and obstacles to supporting online learning that are felt by group B children and teachers. Apart from that, there are solutions to the obstacles in online learning that are applied to group B children at Ar-Rahman Kindergarten, Tangerang City.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorAtikah, Cucu196612271992032001
Thesis advisorFadullah, Fadullah197712302002121003
Additional Information: Implementasi Pembelajaran Daring Menggunakan Media Gadget Pada Anak Kelompok B. Permasalahan penelitian ini adalah bagaimana implementasi pembelajaran daring menggunakan Gadget, Kendala yang dirasakan saat kegiatan pembelajaran daring menggunakan Gadget, Solusi mengatasi kendala dalam pembelajaran daring menggunakan Gadget. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui Implementasi pembelajaran daring menggunakan Gadget, kendala yang dirasakan saat kegiatan pembelajaran daring menggunakan Gadget, Solusi mengatasi kendala dalam pembelajaran daring menggunakan Gadget. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif deskriptif. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah Observasi, wawancaran dan dokumentasi. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa Implementasi pembelajaran daring menggunakan Media Gadget pada anak kelompok B dilakukan ketika pandemi melanda, dalam pelakasanaanya dimulai dari perencanaan pembelajaran daring, pelaksanaan pembelajaran daring, dan evaluasi pembelajaran daring anak kelompok B. Dalam hal ini terdapat beberapa kendala yang dirasakan saat pembelajaran daring berlangsung baik kendala kegiataan maupun kendala penunjang pembelajaran daring yang dirasakan anak dan guru kelompok B, selain itu terdapat solusi kendala dalam pembelajaran daring yang diterapkan untuk anak kelompok B di TK Ar-Rahman Kota Tangerang.
Uncontrolled Keywords: Online learning, Gadget, group B children Pembelajaran daring, Gadget, anak kelompok B
Subjects: L Education > LA History of education
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86202-Jurusan Pendidikan Guru PAUD
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
Depositing User: SARAH RAHMAWATI FATONAH
Date Deposited: 29 Jul 2024 11:32
Last Modified: 29 Jul 2024 11:32
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/37554

Actions (login required)

View Item View Item