Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGEMBANGAN BAHAN AJAR DIGITAL BERBASIS DISCOVERY LEARNING UNTUK MEMBANTU PEMAHAMAN KONSEP SISWA PADA MATERI LISTRIK DINAMIS

HUDA LILMUTTAQIN, IMAM (2024) PENGEMBANGAN BAHAN AJAR DIGITAL BERBASIS DISCOVERY LEARNING UNTUK MEMBANTU PEMAHAMAN KONSEP SISWA PADA MATERI LISTRIK DINAMIS. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (SKRIPSI)
Imam Huda Lilmuttaqin_2280170004_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (14MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Imam Huda Lilmuttaqin_2280170004_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (900kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Imam Huda Lilmuttaqin_2280170004_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (480kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Imam Huda Lilmuttaqin_2280170004_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (176kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Imam Huda Lilmuttaqin_2280170004_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (177kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Imam Huda Lilmuttaqin_2280170004_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (111kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Imam Huda Lilmuttaqin_2280170004_Reff.pdf
Restricted to Registered users only

Download (185kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Imam Huda Lilmuttaqin_2280170004_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (13MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Imam Huda Lilmuttaqin_2280170004_CP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (25MB)

Abstract

This research aims to produce a digital teaching material product on dynamic electrical materials. The research method used in this study is Research and Development (R&D) using the ADDIE development model which consists of the Analyze, Design, Development, Implementation and Evaluate. The digital teaching materials developed are assessed by a team of experts, namely material experts and media experts. Based on the validation carried out by experts, the digital teaching materials developed can be said to be feasible by obtaining an average score from material experts of 86.67% and validation of media experts with an assessment of 88.67%. The digital teaching material products developed were limited to 30 students and obtained an average score of 86.49% in the very good category, so that it can be concluded that digital teaching materials to help understand concepts in dynamic electrical materials that are developed practically and can be used as learning media.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorHARYADI, RUDI198101212024211001
Thesis advisorSAEFULLAH, ASEP199009292018031001
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk menghasilkan sebuah produk bahan ajar digital pada materi listrik dinamis. Metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah penelitian dan pengembangan (R&D) dengan menggunakan model pengembangan ADDIE yang terdiri dari tahap analisis (Analyze), perancangan (Design), pengembangan (Development), penerapan (Implementation) dan tahap evalusi (Evaluate). Bahan ajar digital yang dikembangkan dilakukan penilaian oleh tim ahli yaitu ahli materi dan ahli media. Berdasarkan validasi yang dilakukan ahli, bahan ajar digital yang dikembangkan dapat dikatakan layak dengan memperoleh skor rata-rata dari ahli materi sebesar 86,67% dan validasi ahli media dengan penilaian 88,67%. Produk bahan ajar digital yang dikembangkan dilakukan uji terbatas kepada 30 peserta didik dan memperoleh nilai rata-rata sebesar 86,49% dengan kategori sangat baik, sehingga dapat disimpulkan bahan ajar digital untuk membantu pemahaman konsep pada materi listrik dinamis yang dikembangkan praktis dan dapat digunakan sebagai media pembelajaran.
Uncontrolled Keywords: Teaching Materials, Digital Teaching Materials, Discovery Learing Bahan Ajar, Bahan Ajar Digital, Discovery Learing
Subjects: L Education > L Education (General)
Q Science > QC Physics
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84203-Jurusan Pendidikan Fisika
Depositing User: IMAM HUDA LILMUTTAQIN
Date Deposited: 20 Jun 2024 11:47
Last Modified: 20 Jun 2024 11:47
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/36368

Actions (login required)

View Item View Item