Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH PEMASARAN KONTEN DAN INFLUENCER TERHADAP MINAT BELI PRODUK KEUANGAN SYARIAH DENGAN PEMASARAN VIRAL SEBAGAI VARIABEL INTERVENING (Studi Kasus pada Generasi Z Pengguna Instagram di Kota Serang)

Widiatmojo, Satrio (2024) PENGARUH PEMASARAN KONTEN DAN INFLUENCER TERHADAP MINAT BELI PRODUK KEUANGAN SYARIAH DENGAN PEMASARAN VIRAL SEBAGAI VARIABEL INTERVENING (Studi Kasus pada Generasi Z Pengguna Instagram di Kota Serang). S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
Satrio Widiatmojo_5554190035_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text
Satrio Widiatmojo_5554190035_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
Satrio Widiatmojo_5554190035_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (676kB)
[img] Text
Satrio Widiatmojo_5554190035_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (182kB)
[img] Text
Satrio Widiatmojo_5554190035_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (385kB)
[img] Text
Satrio Widiatmojo_5554190035_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (119kB)
[img] Text
Satrio Widiatmojo_5554190035_Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (160kB)
[img] Text
Satrio Widiatmojo_5554190035_Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (921kB)

Abstract

This research is the result of conducting a survey of the number of content marketing and influencers influencing the impact of interest in purchasing sharia financial products on youth in the city of Serang with viral marketing as an intervening variable. The survey was conducted in the city of Serang with a sample size of 100 respondents. The sampling technique used in this research is non-probability sampling and its types The sampling is purposive sampling. The data collection method is completed by sending questionnaire and measuring 20 indicators. Data analysis The technique used to answer the hypothesis is Smart PLS software which was built using 4 latents reflective variables and indicators. The research results show that (1) Content marketing value has a positive and significant influence on purchasing interest. (2) influencers have a negative influence on purchasing interest. (3) content marketing has a significant positive influence its influence on viral marketing. (4) influencers have a positive influence against viral marketing. (5) viral marketing has a positive influence on purchasing interest. (6) content marketing has a positive influence on purchasing interest through viral marketing as an intervening variable. (7) influencers have a positive influence on purchasing interest with viral marketing as an intervening variable

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorMukhsin, Mohammad196806142007011001
Thesis advisorAhyakudin, Ahyakudin197110122006041007
Additional Information: Penelitian ini merupakan hasil survei jumlah pemasaran konten dan influencer yang mempengaruhi dampak minat beli produk keuangan syariah pada Generasi z di kota Serang dengan pemasaran viral sebagai variabel intervening. Survei dilakukan di Kota Serang dengan jumlah sampel sebanyak 100 responden. Teknik pengambilan sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalah non-probability sampling dan jenis pengambilan sampelnya adalah purposive sampling. Metode pengumpulan data dilakukan dengan mengirimkan kuesioner dan mengukur 20 indikator. Analisis data Teknik yang digunakan untuk menjawab hipotesis adalah software Smart PLS yang dibangun dengan menggunakan 4 variabel dan indikator reflektif laten. Hasil penelitian menunjukkan bahwa (1) Nilai pemasaran konten mempunyai pengaruh positif dan signifikan terhadap minat beli. (2) influencer mempunyai pengaruh negatif terhadap minat beli. (3) pemasaran konten mempunyai pengaruh positif yang signifikan pengaruhnya terhadap pemasaran viral. (4) influencer mempunyai pengaruh positif terhadap pemasaran viral. (5) pemasaran viral mempunyai pengaruh positif terhadap minat beli. (6) pemasaran konten mempunyai pengaruh positif terhadap minat beli melalui pemasaran viral sebagai variabel intervening. (7) influencer mempunyai pengaruh positif terhadap minat beli dengan pemasaran viral sebagai variabel intervening.
Uncontrolled Keywords: content marketing, influencer, viral marketing, purchase intention pemasaran konten, influencer, pemasaran viral, minat beli
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory
Divisions: 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis
05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Program Sarjana Ekonomi Syariah
Depositing User: Mr Satrio Widiatmojo
Date Deposited: 04 Jun 2024 15:02
Last Modified: 07 Jun 2024 11:11
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/35895

Actions (login required)

View Item View Item