Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

ANALISIS SWOT KOMUNIKASI PEMASARAN PT. BANTEN VACATION NUSANTARA DALAM MENINGKATKAN PENJUALAN PAKET PERJALANAN WISATA DI BANTEN

FARIS LUBERZKY, MOHAMAD (2023) ANALISIS SWOT KOMUNIKASI PEMASARAN PT. BANTEN VACATION NUSANTARA DALAM MENINGKATKAN PENJUALAN PAKET PERJALANAN WISATA DI BANTEN. S1 thesis, Universitas sultan ageng tirtayasa.

[img] Text
MOHAMAD FARIS LUBERZKY_6662180148_CP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (202kB)
[img] Text
MOHAMAD FARIS LUBERZKY_6662180148_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (962kB)
[img] Text
MOHAMAD FARIS LUBERZKY_6662180148_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (250kB)
[img] Text
MOHAMAD FARIS LUBERZKY_6662180148_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (85kB)
[img] Text
MOHAMAD FARIS LUBERZKY_6662180148_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (435kB)
[img] Text
MOHAMAD FARIS LUBERZKY_6662180148_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (69kB)
[img] Text
MOHAMAD FARIS LUBERZKY_6662180148_REF.pdf
Restricted to Registered users only

Download (225kB)
[img] Text
MOHAMAD FARIS LUBERZKY_6662180148_LAMP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (417kB)
[img] Text
MOHAMAD FARIS LUBERZKY_6662180148_FULL TEXT.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Every company always has its best strategy to market products to the wider community, one of which is through marketing communication strategies. PT. Banten Vacation Nusantara, in marketing its various products, employs a variety of unique strategies to attract consumer interest, from communication media to promotions through applications. Banten Vacation is a company with a vision to discover and showcase the beauty of Indonesia to the world. The company believes that their broader reach will make them a strong player in the tourism industry. This research aims to analyze the SWOT strategy employed by PT. Banten Vacation Nusantara in managing its business. The study uses a qualitative descriptive approach, and data collection techniques include observation, in depth interviews with the management of Banten Vacation Nusantara, tour guides, and customers. The theory used is SWOT. Data validity is tested through triangulation. The research results show that the SWOT analysis of PT. Banten Vacation Nusantara reveals strengths in using local human resources and strong connections with local people, allowing for competitive pricing and the development of unique tourism packages. Weaknesses include immature human resources and a lack of professional management. Opportunities arise from the untapped tourism potential in Banten, with minimal competition as an advantage. Threats consist of a lack of cooperation with local stakeholders and the impact of unsatisfactory previous services. By considering these factors, the company can take strategic steps to improve performance and image in the tourism industry.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorG Gumelar, Rangga198102212008121002
Thesis advisorYudhi Septa Priana, Ronny198009242014041001
Additional Information: Setiap perusahaan selalu mempunyai strategi terbaiknya untuk memasarkan produk ke masyarakat luas, dengan berbagai macam cara salah satunya dengan strategi komunikasi pemasaran. PT. Banten Vacation Nusantara dalam memasarkan berbagai macam produknya menggunakan berbagai macam strategi unik untuk menarik minat konsumennya, dari media komunikasi, hingga promosi melalui aplikasi. Banten Vacation adalah perusahaan yang memiliki visi untuk menemukan dan memamerkan keindahan Indonesia kepada Dunia. Perusahaan tersebut percaya bahwa jangkauan mereka lebih luas yang mana akan membuat perusahaan tersebut menjadi pemain yang kuat di industri pariwisata ini. Penelitian in bertujuan untuk menganalisis strategi SWOT yang dilakukan PT. Banten Vacation Nusantara dalam mengelola perusahaannya. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif deskriptif Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah observasi, wawancara mendalam dengan Pengelola Banten Vacation Nusantara, Tour Guide, dan juga pelanggan. Teori yang digunakan yakni SWOT. Keabsahan data diuji melalui triangulasi. Hasil penelitian menunjukkan Analisis SWOT PT. Banten Vacation Nusantara mengungkapkan kekuatan dari penggunaan SDM lokal dan koneksi yang kuat dengan orang lokal, memungkinkan harga kompetitif dan pengembangan paket wisata unik. Kelemahan meliputi sumber daya manusia yang belum matang dan kekurangan manajemen profesional. Peluang muncul dari potensi pariwisata Banten yang belum sepenuhnya dieksplorasi, dengan minimnya kompetisi sebagai keunggulan. Ancaman terdiri dari kurangnya kerja sama dengan pelaku lokal dan dampak dari pelayanan sebelumnya yang tidak memuaskan. Dengan memperhatikan faktorfaktor ini, perusahaan dapat mengambil langkah strategis untuk meningkatkan kinerja dan citra di industri pariwisata.
Uncontrolled Keywords: SWOT, Banten Vacation Nusantara, Travel Agent SWOT, Banten Vacation Nusantara, Travel Agent
Subjects: K Law > K Law (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi
06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
Depositing User: Perpustakaan FISIP
Date Deposited: 05 Jun 2024 14:08
Last Modified: 05 Jun 2024 14:08
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/35757

Actions (login required)

View Item View Item