Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

KEBIJAKAN REDAKSIONAL RADIO PANORAMA 94.4 FM DALAM PENYIARAN PROGRAM BERITA BERBENTUK TALKSHOW KESEHATAN

NURKHOLISA, ICA (2021) KEBIJAKAN REDAKSIONAL RADIO PANORAMA 94.4 FM DALAM PENYIARAN PROGRAM BERITA BERBENTUK TALKSHOW KESEHATAN. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (SKRIPSI)
Skripsi.pdf

Download (586kB)

Abstract

ABSTRACT The need for information, one of which is information about health, has become a part of many people's daily needs. Information to be new sources of knowledge for society to reduce uncertainty that exist in the phenomena of everyday life. A variety of information can found through the mass media which is currently continuously developing and progress. One of the mass media is radio. Nielsen's findings Radio Audience Measurement in the third quarter of 2016 shows that 57% of total radio listeners come from Generation Z and Millennials or para future consumers. Nielsen Radio Audience Measurement notes that even though the internet grew rapidly in the 2016 quarter, it does not mean that the reach of radio listeners is low. Despite media penetration television (96%), Outdoor Media (52%) and Internet (40%) are still high but radio media is still quite good at 38 percent in the quarter third of 2016. This weekly penetration figure shows that radio media still listened to by around 20 million consumers in Indonesia.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorFUAD, ANIS298383652536
Thesis advisorFARIDL, MIFTAH536188565317
Additional Information: Kebutuhan informasi salah satunya informasi soal kesehatan telah menjadi bagian dari banyaknya kebutuhan masyarakat sehari-hari. Informasi menjadi sumber pengetahuan baru bagi masyarakat untuk mengurangi ketidakpastian yang ada dalam fenomena kehidupan sehari-hari. Beragam informasi bisa ditemukan melalui media massa yang saat ini terus mengalami perkembangan dan kemajuan. Salah satu media massa itu adalah radio. Hasil temuan Nielsen Radio Audience Measurement pada kuartal ketiga tahun 2016 menunjukkan bahwa 57% dari total pendengar radio berasal dari Generasi Z dan Millenials atau para konsumen masa depan. Nielsen Radio Audience Measurement mencatat bahwa meskipun internet tumbuh pesat pada kuartal 2016, tidak berarti bahwa jangkauan akan pendengar radio menjadi rendah. Kendati penetrasi media televisi (96%), Media Luar Ruang (52%) dan Internet (40%) masih tinggi namun media radio masih terbilang cukup baik di angka 38 persen pada kuartal ketiga 2016. Angka penetrasi mingguan ini, menunjukkan bahwa media radio masih didengarkan oleh sekitar 20 juta orang konsumen di Indonesia.
Subjects: Communication > Science Journalism
Communication > Communication (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi
Depositing User: Mrs Ica Nurkholisa
Date Deposited: 19 Nov 2021 09:49
Last Modified: 19 Nov 2021 09:49
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/3537

Actions (login required)

View Item View Item