Anggreani, Fifi (2024) KONSEP DIRI HOST SKINTIFIC MELALUI LIVE STREAMING PADA APLIKASI TIKTOK. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (SKRIPSI)
Fifi Anggreani_6662190044_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
|
Text (SKRIPSI)
Fifi Anggreani_6662190044_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (8kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Fifi Anggreani_6662190044_01.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (SKRIPSI)
Fifi Anggreani_6662190044_02.pdf Restricted to Registered users only Download (350kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Fifi Anggreani_6662190044_03.pdf Restricted to Registered users only Download (40kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Fifi Anggreani_6662190044_04.pdf Restricted to Registered users only Download (502kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Fifi Anggreani_6662190044_05.pdf Restricted to Registered users only Download (16kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Fifi Anggreani_6662190044_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (123kB) |
|
Text (SKIPSI)
Fifi Anggreani_6662190044_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (891kB) |
Abstract
The rapid development of internet technology has brought about social changes in society, resulting in the emergence of new media, one of which is TikTok. TikTok has a live streaming feature to help people buy and sell products. The problem in this research is how the self-concept carried out by Skintific hosts through live streaming on the TikTok application. This research aims to find out: (1) Mind influences the self-concept of Skintific hosts when interacting with viewers via live streaming on the TikTok application. (2) Self influences the self-concept of the Skintific host when interacting with the audience via live streaming on the TikTok application. (3) Society influences the self-concept of Skintific hosts through live streaming on the TikTok application. The methodology in this research is descriptive qualitative, with data collection techniques through in-depth interviews, observation and documentation studies, the theory used is the theory of Symbolic Interactionism according to George Herbert Mead in Carl Rogers. The results obtained from this research are: (1) The Skintific Host uses the mind to interpret symbols from the audience. The host determines a good attitude towards the audience, such as using polite, everyday language and explaining the product in a way that is easy for the audience to understand. (2) self-concept of the Skintific host and the audience because a host positions himself as an audience who does not know about the product being bought and sold. (3) Influence from the Society such as live assistants who are directly involved in two-way communication, and spectators who carry out two-way communication
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Perkembangan teknologi internet yang cukup pesat memberikan perubahan sosial masyarakat, sehingga muncul media baru salah satunya yaitu TikTok. TikTok memiliki fitur live streaming untuk membantu masyarakat dalam mempejual belikan poduk. Permasalahan dalam penelitian ini adalah bagaimana konsep diri yang dilakukan oleh host Skintific melalui live streaming pada aplikasi TikTok. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui: (1) mind mempengaruhi host Skintific pada saat berinteraksi dengan penonton melalui live streaming pada aplikasi TikTok. (2) self mempengaruhi host Skintific pada saat berinteraksi dengan penonton melalui live streaming pada aplikasi TikTok. (3) society mempengaruhi host Skintific melalui live streaming pada aplikasi TikTok. Metodologi pada penelitian ini adalah kualitatif deskriptif, dengan teknik pengumpulan data melalui wawancara mendalam, observasi dan studi dokumentasi, teori yang digunakan adalah teori Interaksionisme Simbolik menurut George Herbert Mead dalam Carl Rogers. Hasil yang didapat dari penelitian ini adalah: (1)Host Skintific menggunakan mind untuk menginterpretasikan simbol dari penonton. Host menentukan sikap yang baik kepada penonton, seperti menggunakan bahasa sehari-hari yang sopan, serta menjelaskan produk dengan mudah dipahami dan dimengerti oleh penonton. (2) Self mempengaruhi konsep diri host Skintific dan penonton karena seorang host memposisikan dirinya sebagaimana penonton yang tidak mengetahui akan produk yang diperjual-belikan. (3) Pengaruh dari Society seperti assisten live yang secara langsung terlibat dalam komunikasi dua arah, dan penonton yang melakukan komunikasi dua arah. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Self Concept, Symbolic Interactionism, Host Live Streaming, TikTok Konsep Diri, Interaksionisme Simbolik, Host Live Streaming, TikTok | |||||||||
Subjects: | Communication > Communication (General) | |||||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi |
|||||||||
Depositing User: | Mrs Fifi Anggreani | |||||||||
Date Deposited: | 29 Apr 2024 10:14 | |||||||||
Last Modified: | 29 Apr 2024 10:14 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/34934 |
Actions (login required)
View Item |