Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

KOMUNIKASI PEMASARAN DIGITAL PARIWISATA CURUG LEUWI BUMI PANDEGLANG

Handalah, Ghalibah (2024) KOMUNIKASI PEMASARAN DIGITAL PARIWISATA CURUG LEUWI BUMI PANDEGLANG. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
Ghalibah Handalah_6662190091_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)
[img] Text
Ghalibah Handalah_6662190091_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text
Ghalibah Handalah_6662190091_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (500kB)
[img] Text
Ghalibah Handalah_6662190091_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (200kB)
[img] Text
Ghalibah Handalah_6662190091_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
Ghalibah Handalah_6662190091_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (217kB)
[img] Text
Ghalibah Handalah_6662190091_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (246kB)
[img] Text
Ghalibah Handalah_6662190091_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (772kB)

Abstract

Curug Leuwi Bumi as one of the tourism destinations that has a variety of tourist attractions has a number of visitors and the number of followers who are always crowded every day. Curug Leuwi Bumi is one of the tourist destinations in Pandeglang implementing digital marketing to attract tourists to visit and also make it easier for prospective tourists. Despite all the shortcomings possessed by Curug Leuwi Bumi, managers are able to continue to innovate in order to achieve digitalization in their tourist destinations. The research approach used is a qualitative approach with Marketing Communication Mix Theory by Michael Belch and Georger Belch modified by Nurdin Hidayah. This study used in-depth interview data collection techniques with 4 informants. The results of the study explained that, Curug Leuwi Bumi has applied several methods of digital marketing mix, but there are methods that have not been applied by Curug Leuwi Bumi because there are several obstacles that make the Digital Marketing Communication Mix not optimal.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorKania Kurniawati, Nia197907082002122002
Thesis advisorMuldi, Ail198303062015041001
Additional Information: Curug Leuwi Bumi sebagai salah satu destinasi pariwisata yang memiliki daya tarik wisata yang beragam memiliki jumlah pengunjung dan jumlah followers yang selalu ramai setiap harinya. Curug Leuwi Bumi adalah salah satu destinasi wisata di Pandeglang menerapkan pemasaran digital untuk menarik wisatawan berkunjung dan juga mempermudah bagi calon wisatawan. Terlepas dari segala kekurangan yang dimiliki oleh Curug Leuwi Bumi, pengelola mampu untuk terus berinovasi demi tercapainya digitalisasi pada destinasi wisatanya. Pendekatan penelitian yang digunakan yaitu pendekatan kualitatif dengan Teori Bauran Komunikasi Pemasaran oleh Michael Belch dan Georger Belch yang dimodifikasi oleh Nurdin Hidayah. Penelitian ini menggunakan Teknik pengumpulan data wawancara mendalam dengan 4 informan. Hasil penelitian menjelaskan bahwa, Curug Leuwi Bumi sudah menerapkan beberapa metode bauran pemasaran secara digital, namun terdapat metode yang belum diterapkan oleh Curug Leuwi Bumi dikarenakan terdapat beberapa kendala yang menjadikan Bauran Komunikasi Pemasaran Digital belum secara maksimal.
Uncontrolled Keywords: Marketing, Tourism, Digital Communication Mix Bauran Komunikasi Pemasaran, Pariwisata, Digital
Subjects: Communication > Communication (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi
Depositing User: Ghalibah Handalah Handalah
Date Deposited: 29 Apr 2024 10:13
Last Modified: 29 Apr 2024 10:13
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/34931

Actions (login required)

View Item View Item