NOVAL AL ARSY, MUHAMMAD (2024) PENGARUH KUALITAS PELAYANAN JEMPUT BOLA SAMSAT KELAPA DUA TERHADAP KEPATUHAN WAJIB PAJAK KENDARAAN BERMOTOR DI KECAMATAN KELAPA DUA TAHUN 2023. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (SKRIPSI)
Muhammad Noval Al Arsy_6670190098_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (SKRIPSI)
Muhammad Noval Al Arsy_6670190098_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (99kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Muhammad Noval Al Arsy_6670190098_01.pdf Restricted to Registered users only Download (640kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Muhammad Noval Al Arsy_6670190098_02.pdf Restricted to Registered users only Download (336kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Muhammad Noval Al Arsy_6670190098_03.pdf Restricted to Registered users only Download (577kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Muhammad Noval Al Arsy_6670190098_04.pdf Restricted to Registered users only Download (772kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Muhammad Noval Al Arsy_6670190098_05.pdf Restricted to Registered users only Download (185kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Muhammad Noval Al Arsy_6670190098_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (187kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Muhammad Noval Al Arsy_6670190098_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (707kB) |
Abstract
Samsat Kelapa Dua has implemented a ball pick-up service with the aim of informing taxpayers who are in arrears to pay their Motor Vehicle Tax and fines. The target of this ball pick-up service by Samsat Kelapa Dua is taxpayers in Kelapa Dua District in 2023. Through observations made, the researcher found shortcomings in the ball pick-up service by Samsat Kelapa Dua, such as the ball pick-up service to taxpayers not reaching all districts within the Samsat Kelapa Dua area, Samsat Kelapa Dua employees not finding taxpayers during the ball pick-up service, and taxpayers not being able to pay their Motor Vehicle Tax arrears and fines directly. This study uses Parasuraman’s service quality theory to measure the quality of the ball pick-up service. The next theory is Rahayu’s taxpayer compliance theory to measure taxpayer compliance. The research method used is a quantitative method to see the effect of Samsat Kelapa Dua’s ball pick-up service quality on the compliance of Motor Vehicle Taxpayers in Kelapa Dua District in 2023. The results of the study show that the quality of Samsat Kelapa Dua’s ball pick-up service has an effect on the compliance of Motor Vehicle Taxpayers with a coefficient of determination of 78,5%. Meanwhile, the remaining 21,5% can be influenced by other factors.
Item Type: | Thesis (S1) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||
Additional Information: | Samsat Kelapa Dua telah melaksanakan pelayanan jemput bola dengan tujuan memberitahukan Wajib Pajak yang menunggak membayar tunggakan dan denda Pajak Kendaraan Bermotor. Sasaran pelayanan jemput bola oleh Samsat Kelapa Dua ini adalah Wajib Pajak di Kecamatan Kelapa Dua tahun 2023. Melalui observasi yang dilakukan, peneliti menemukan kekurangan dari pelayanan jemput bola oleh Samsat Kelapa Dua ini, seperti Pelayanan jemput bola kepada Wajib Pajak tidak menjangkaunya pelayanan jemput bola ke seluruh kecamatan yang masuk wilayah Samsat Kelapa Dua, tidak ditemukannya Wajib Pajak oleh pegawai Samsat Kelapa Dua saat melakukan pelayanan jemput bola, dan Wajib Pajak tidak bisa melakukan pembayaran tunggakan Pajak Kendaraan Bermotor beserta dendanya secara langsung. Penelitian ini memakai teori kualitas pelayanan dari Parasuraman untuk mengukur kualitas pelayanan jemput bola. Teori selanjutnya adalah teori kepatuhan Wajib Pajak dari Rahayu untuk mengukur kepatuhan Wajib Pajak. Adapun Metode penelitian yang dipakai adalah metode kuantitatif untuk melihat pengaruh kualitas pelayanan jemput bola Samsat Kelapa Dua terhadap kepatuhan Wajib Pajak Kendaraan Bermotor di Kecamatan Kelapa Dua Tahun 2023. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa kualitas pelayanan jemput bola Samsat Kelapa Dua berpengaruh terhadap kepatuhan Wajib Pajak Kendaraan Bermotor dengan koefisien determinasi sebesar 78,5%. Sedangkan, sisanya sebesar 21,5% dapat dipengaruhi oleh faktor lainnya. | ||||||
Uncontrolled Keywords: | Samsat Kelapa Dua, Ball Pick-up Service, Service Quality, Taxpayer Compliance, Samsat Kelapa Dua, Pelayanan Jemput Bola, Kualitas Pelayanan, Kepatuhan Wajib Pajak. | ||||||
Subjects: | J Political Science > JA Political science (General) | ||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 65201-Program Studi Ilmu Pemerintahan |
||||||
Depositing User: | Muhammad Noval Al Arsy | ||||||
Date Deposited: | 29 Apr 2024 11:37 | ||||||
Last Modified: | 29 Apr 2024 11:37 | ||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/34913 |
Actions (login required)
View Item |