Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENINGKATAN AKTIVITAS DAN HASIL BELAJAR DENGAN MENGGUNAKAN MODEL PEMBELAJARAN NUMBERED HEADS TOGETHER PADA MATA PELAJARAN PKN DI KELAS XI SMA NEGERI 1 PANGGARANGAN

Murtiamah, Murtiamah (2016) PENINGKATAN AKTIVITAS DAN HASIL BELAJAR DENGAN MENGGUNAKAN MODEL PEMBELAJARAN NUMBERED HEADS TOGETHER PADA MATA PELAJARAN PKN DI KELAS XI SMA NEGERI 1 PANGGARANGAN. Master thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (Tesis)
PENINGKATAN AKTIVITAS DAN HASIL BELAJAR DENGAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (6MB)

Abstract

This study aims to improve student’s activity and learning outcome using Numbered Heads Together Learning Model. This study used CAR method with Kemmis Taggart model. Placed at SMAN 1 Panggarangan Lebak regency. The study was conducted in the untir of November untir end Desember 2015. Research subjects consisted of researchers and the implementation improvment student’s activity and learning outcome using Numbered Heads Together Learning Model as a measure of the success of action research, whilw the object was SMAN 1 Panggarangan students were 32 students consited 0f 20 female students and 12 male students. The results showed that : 1. Numbered Heads Together Learning Model can improve student’s activity and learning outcome at elevent grades SMAN 1 Panggarangan Lebak regency.

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorHasani, AcengUNSPECIFIED
Thesis advisorNurmayulis, NurmayulisUNSPECIFIED
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan Aktivitas dan hasil belajar siswa dengan menggunakan model pembelajaran Numbered Heads Together. Penelitian ini menggunakan metode PTK, dengan model Kemmis Taggart, bertempat di SMAN 1 Panggarangan Kabupaten Lebak. Penelitian dilaksanakan pada awal bulan November sampai awal bulan Desember 2015. Subjek penelitian terdiri dari peneliti dan implementasi model pembelajaran Numbered Heads Together dan Hasil Belajar sebagai tolak ukur keberhasilan penelitian tindakan kelas, sementara objeknya adalah siswa kelas XI IPS 2 SMAN 1 Panggarangan berjumlah 32 siswa terdiri dari 20 siswa perempuan dan 12 siswa lakilaki. Hasil penelitian menunjukan bahwa: implementasi model pembelajaran Numbered Heads Together dapat meningkatkan Aktivitas dan Hasil Belajar PKn siswa kelas XI di SMAN 1 Panggarangan Kabupaten Lebak.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 22 Oct 2021 01:57
Last Modified: 22 Oct 2021 01:57
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/3485

Actions (login required)

View Item View Item