SUSANTI, RITA (2024) FORMULASI STRATEGI PROGRAM PELATIHAN DIGITALISASI MARKETING DINAS KOPERASI DAN USAHA KECIL MIKRO KABUPATEN LEBAK DALAM MENINGKATKAN USAHA MIKRO DI KABUPATEN LEBAK PROVINSI BANTEN. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
Rita Susanti_6661190043 04.pdf Restricted to Registered users only Download (821kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Rita Susanti_6661190043 full teks.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
|
Text
Rita Susanti_6661190043 05.pdf Restricted to Registered users only Download (319kB) |
|
Text
Rita Susanti_6661190043 reff.pdf Restricted to Registered users only Download (431kB) |
|
Text
Rita Susanti_6661190043 lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text
Rita Susanti_6661190043 02.pdf Restricted to Registered users only Download (658kB) |
|
Text
Rita Susanti_6661190043 03.pdf Restricted to Registered users only Download (509kB) |
|
Text
Rita Susanti_6661190043 01.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
The marketing digitalization training program is the realization of two major government agendas, namely the National Economic Recovery (PEN) and Digital Transformation. Based on observations made, researchers found that the training program carried out by the Lebak Regency Cooperative and UKM Office was not optimal. Therefore, this research aims to find out and analyze and provide alternative strategies regarding the Strategy Formulation of the Marketing Digitalization Training Program of the Lebak Regency Cooperative and Micro Small Business Office in increasing Micro businesses in Lebak Regency, Banten Province. The method used is the Qualitative Method, Data analysis using IFAS, EFAS, SFAS, and SWOT Matrices to find out accurate results. In this study, the theory used is the theory according to J. David Hunger and Thomas L. Wheleen by using one dimension, namely strategy formulation with SWOT analysis (Strength, weakness, Opportunity, Threats). Based on the results of research in the field, and the results of the SWOT analysis calculation that: Alternative strategies to improve MSMEs in Lebak district can be done by Maximizing the implementation of marketing digitization training programs for micro, small and medium enterprises (MSMEs) by adding material and establishing partnerships with marketplaces, utilizing existing strengths and opportunities, creating MSME containers to be more structured and organized regarding which products and markets they will manage and recognizing the needs of business actors, Synergizing and collaborating with stakeholders, and Increasing market access abroad. so that MSMEs are able to compete in the ASEAN single market (Asean Economic Community (AEC).
Item Type: | Thesis (S1) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||
Additional Information: | Program pelatihan digitalisasi marketing merupakan realisasi dari dua agenda besar pemerintah yaitu Pemulihan Ekonomi Nasional (PEN) dan juga Transformasi Digital. Berdasarkan observasi yang dilakukan, peneliti menemukan bahwa Program pelatihan yang dilakukan oleh dinas koperasi dan UKM Kabupaten Lebak belum optimal. Maka dari itu, penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisis serta memberikan alternatif strategi mengenai Formulasi Strategi Program Pelatihan Digitalisasi Marketing Dinas Koperasi dan Usaha Kecil Mikro Kabupaten Lebak dalam meningkatkan usaha Mikro di Kabupaten Lebak Provinsi Banten. Metode yang digunakan adalah dengan Metode Kualitatif, Analisis data menggunakan Matriks IFAS, EFAS, SFAS, dan SWOT untuk mengetahui hasil yang akurat. Dalam penelitian ini teori yang digunakan adalah teori menurut J. David Hunger and Thomas L. Wheleen dengan menggunakan satu dimensi yaitu formulasi strategi dengan analisis SWOT (Strength,weakness, Opportunity, Threats). Berdasarkan hasil penelitian di lapangan, dan hasil dari perhitungan analisis SWOT bahwa : Alternatif strategi untuk meningkatkan UMKM di kabupaten Lebak dapat dilakukan dengan Memaksimalkan pelaksanakan program pelatihan digitalisasi marketing pelaku usaha mikro kecil dan menengah (UMKM) dengan menambahkan materi dan menjalin kemitraan dengan marketplace, memanfaatkan kekuatan dan peluang yang ada, membuat wadah UMKM agar lebih terstruktur dan terorganisir mengenai produk dan pasar mana yang akan mereka kelola serta mengenali kebutuhan pelaku usaha, Melakukan sinergi dan kolaborasi dengan stakeholder, serta Meningkatkan akses market ke Luar Negeri. sehingga UMKM mampu bersaing di dalam pasar tunggal ASEAN (Masyarakat Ekonomi Asean (MEA). | ||||||
Uncontrolled Keywords: | Digitalization Training Program, Formulation management, UMK Program Pelatihan Digitalisasi, Formulasi Strategi, UMKM | ||||||
Subjects: | H Social Sciences > Public Administration H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 63201-Program Studi Administrasi Publik |
||||||
Depositing User: | mrs Rita Susanti | ||||||
Date Deposited: | 26 Mar 2024 14:31 | ||||||
Last Modified: | 26 Mar 2024 14:31 | ||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/34467 |
Actions (login required)
View Item |