ABDURAHMAN, ARI (2024) DIGITAL MARKETING PADA LINGKUNGAN EKOWISATA PESISIR DI TAMAN NASIONAL UJUNG KULON PANDEGLANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
SKRIPSI Ari Abdurahman.pdf Download (3MB) |
|
Text
Ari Abdurahman_6670180013_CP.pdf Download (3MB) |
|
Text
Ari Abdurahman_6670180013_01.pdf Download (622kB) |
|
Text
Ari Abdurahman_6670180013_02.pdf Download (315kB) |
|
Text
Ari Abdurahman_6670180013_03.pdf Download (178kB) |
|
Text
Ari Abdurahman_6670180013_04.pdf Download (1MB) |
|
Text
Ari Abdurahman_6670180013_05.pdf Download (55kB) |
|
Text
Ari Abdurahman_6670180013_reff.pdf Download (112kB) |
|
Text
Ari Abdurahman_6670180013_Lamp.pdf Download (536kB) |
Abstract
ABSTRACT Ari Abdurahman.6670180013 Gital Marketing in the Coastal Ecotourism Environment in Ujng Kulon Pandeglang National Park Supervisor Gilang Ramadhan M.A, Government Science Study Program, Faculty of Social and Political Sciences, Sultan Ageng Tirtayasa University Digital marketing is a pattern used to reach local brands or those belonging to MSMEs (Micro, Small and Medium Enterprises) in the wider market. The broad market in question is none other than a larger number of consumers. Digital marketing will be in contact with the branding process for products and tourism. The use of digital marketing was then carried out by stakeholders in Ujung Kulon, including the government, private sector and society. The use of digital marketing itself focuses on MSMEs in branding Ujung Kulon National Park which has many tourism sectors, both natural and marine. So it is not uncommon for many MSMEs and Pokdarwis to take advantage of this to reap economic benefits which are considered to have higher opportunities in terms of additional economic income for the community in addition to their professions as Fishermen and Farmers. However, on the other hand, the branding process has obstacles in the form of economic recovery after Covid-19 and the Sunda Strait Tsunami Disaster which is still ebbing and flowing, so quite a few MSMEs are surviving and going out of business. The aim of this research is to look at the digital marketing process in Ciwisata MSMEs and Pokdarwis Pandeglang. In this Skirpsi, descriptive qualitative methods are used with Digital Marketing theory from Dave Chaffey and Marketing Management from Philip Kotler and Keller. The results of this research are to maximize the tourism potential of Ujung Kulon National Park through Digital Marketing with the attraction of ecotourism for coastal communities in Ujung Kulon National Park. Keywords: Digital Marketing, Ecotourism, Stakeholders, Ujung Kulon National Park
Item Type: | Thesis (S1) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||
Additional Information: | ABSTRAK Ari Abdurahman.6670180013 Digital Marketing Pada Lingkungan Ekowisata Pesisir Di Taman Nasional Ujng Kulon Pandeglang Dosen Pembimbing Gilang Ramadhan M.A, Program Studi Ilmu Pemerintahan,Fakultas Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik Universitas Sultan Ageng Tirtayasa Digital marketing merupakan pola yang digunakan dalam menjangkau brand-brand lokal atau milik UMKM (Usaha mikro Kecil Menengah) dalam pasar luas. Pasar luas yang dimaksud tidak lain adalah konsumen dalam jumlah yang lebih banyak. Digital marketing akan bersinggungan dengan proses Branding terehadap produk wisata. Pemanfaatn digital marketing kemudian dilakukan oleh stakeholder di Ujung Kulon baik pemerintah, swasta dan masyarakat. Pemanfaatan digital marketing sendiri berfokus pada UMKM dalam branding Taman Nasional Ujung Kulon yang memiliki banyak sektor wisata baik alam dan laut. Maka tidak jarang banyak pelaku-UMKM dan Pokdarwis yang memanfaatkan hal tersebut dalam meraup keuntungan ekonomi yang dianggap memiliki peluang lebih tinggi dalam segi pendpatan ekonomi tambahan masyrakat disamping profesi sebagai Nelayan dan Petani. Namun di sisi lain proses branding memiliki kendala berupa pemulihan ekonomi pasca Covid-19 dan Bencana Tsunami selat sunda yang masih naik surut maka tidak sedikit UMKM yang bertahan dan gulung tikar. Tujuan dari penelitian ini untuk melihat proses digital marketing pada UMKM Ciwisata dan Pokdarwis Pandeglang. Dalam Skirpsi ini menggunakan metode kualitatif deskriptif dengan teori Digital Marketing dari Dave Chaffey dan Manajemen Pemasaran dari Philip Kotler Dan Keller. Yang dimana hasil dari penelitian ini untuk memaksimalkan potensi wisata Taman Nasional Ujung Kulon melalui Digital Marketing dengan daya tarik berupa ekowisata pada masyrakat pesisir di Taman Nasional Ujung Kulon. Kata Kunci : Digital Marketing, Ekowisata, Stakeholder, Taman Nasional Ujung Kulon | ||||||
Subjects: | H Social Sciences > HC Economic History and Conditions Communication > Communication (General) |
||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 65201-Program Studi Ilmu Pemerintahan |
||||||
Depositing User: | mr Ari Abdurahman | ||||||
Date Deposited: | 21 Mar 2024 12:00 | ||||||
Last Modified: | 21 Mar 2024 12:00 | ||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/34166 |
Actions (login required)
View Item |