Praharsini, Putri (2024) EVALUASI PELAKSANAAN PEMBELAJARAN DARING PADA MASA PANDEMI COVID 19 DI SMAN 15 KOTA TANGERANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (SKRIPSI)
PUTRI PRAHARSINI_6661180098_fulltext .pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
|
Text (Bukti Cek Plagiarisme)
PUTRI PRAHARSINI_6661180098_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (345kB) |
|
Text (Cover sd BAB I + References/ Daftar Pustaka)
PUTRI PRAHARSINI_6661180098_01.pdf Restricted to Registered users only Download (768kB) |
|
Text (BAB II)
PUTRI PRAHARSINI_6661180098_02.pdf Restricted to Registered users only Download (250kB) |
|
Text (BAB III)
PUTRI PRAHARSINI_6661180098_03.pdf Restricted to Registered users only Download (149kB) |
|
Text (BAB IV)
PUTRI PRAHARSINI_6661180098_04.pdf Restricted to Registered users only Download (742kB) |
|
Text (BAB V)
PUTRI PRAHARSINI_6661180098_05.pdf Restricted to Registered users only Download (46kB) |
|
Text (References/ Daftar Pustaka)
PUTRI PRAHARSINI_6661180098_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (118kB) |
|
Text (Lampiran)
PUTRI PRAHARSINI_6661180098_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (991kB) |
Abstract
In a pandemic situation, it can be said that the role and position of the education aspect is crucial. With the Government Circular Letter (SE) dated March 18, 2020, all indoor and outdoor activities in all sectors were stopped. With online learning, students can organize their study time flexibly and learn anytime and anywhere. Due to the availability of different platforms or different applications. This study aims to evaluate the implementation of online learning during the pandemic at SMAN 15 Tangerang City. The data used in this research comes from an Empirical Study of the implementation of e-learning at SMAN 15 Tangerang City starting from March 2022. The method used in this research is descriptive qualitative method, which explains a phenomenon that is happening by utilizing open interviews to examine and understand the attitudes, views, activities, feelings, behavior of individuals or groups. The results obtained from this study obtained the achievement of the final results with the use of e-learning can be said to increase compared to using conventional methods. However, the interaction during e-learning has not been going well because there are still many children who are shy to ask questions, but the educators have tried to create the effectiveness of learning and an interesting atmosphere in learning so that learning does not have many obstacles in order to produce learning that has a good impact, it may only occur in internet network constraints. In the implementation of e-learning at SMAN 15 Tangerang City, it is quite good because the facilities needed are available so that the implementation of e-learning can be said to be fulfilled and there are only a few obstacles encountered in using e-learning.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Dalam situasi pandemi, dapat dikatakan bahwa peran dan kedudukan aspek pendidikan sangatlah krusial. Dengan Surat Edaran Pemerintah (SE) tertanggal 18 Maret 2020, seluruh kegiatan di dalam dan luar ruangan di semua sektor dihentikan. Dengan pembelajaran daring, siswa dapat mengatur waktu belajarnya secara fleksibel dan belajar kapanpun dan dimanapun. Karena ketersediaan platform yang berbeda atau aplikasi yang berbeda. Penelitian ini bertujuan untuk mengevaluasi pelaksanaan pembelajaran daring pada masa pandemi di SMAN 15 Kota Tangerang. Data yang digunakan dalam penelitian ini berasal dari Studi Empiris dari pelaksanaan e- learning di SMAN 15 Kota Tangerang yang dimulai dari bulan Maret tahun 2022. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah Metode kualitatif deskriptif yakni menjelaskan suatu fenomena yang sedang terjadi dengan memanfaatkan wawancara terbuka untuk menelaah dan memahami sikap, pandang, aktifitas, perasaan, perilaku individu atau kelompok. Hasil yang diperoleh dari penelitian ini mendapatkan capaian hasil akhir dengan penggunaan e-learning dapat dikatakan meningkat dibandingkan dengan menggunakan metode konvensional. Namun untuk interaksi pada saat e-learning belum berlangsung dengan baik karena masih banyak anak yang malu untuk bertanya, tetapi para pendidik sudah berusaha bagaimana menciptakan keefektifan pembelajaran dan suasana yang menarik dalam pembelajaran sehingga pembelajaran tidak memiliki banyak kendala agar dapat menghasilkan pembelajaran yang berdampak baik, hanya mungkin saja terjadi dalam kendala jaringan internet. Dalam pelaksanaan e-learning di SMAN 15 Kota Tangerang sudah cukup baik karena sudah tersedia fasilitas yang dibutuhkan sehingga dalam penyelengaraan e-learning dapat dikatakan terpenuhi dan hanya terdapat beberapa kendala yang ditemui dalam menggunakan e-learning. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Evaluation, Online Learning Evaluasi, Pembelajaran Daring | |||||||||
Subjects: | L Education > LC Special aspects of education | |||||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 63201-Program Studi Administrasi Publik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik |
|||||||||
Depositing User: | Mrs Putri Praharsini | |||||||||
Date Deposited: | 15 Mar 2024 15:11 | |||||||||
Last Modified: | 15 Mar 2024 15:11 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/33991 |
Actions (login required)
View Item |