Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

Analisis Digitalisasi Pelayanan Publik Berbasis E-Governemnt Di Kota Bogor

Dwi Wulandari, Intan (2024) Analisis Digitalisasi Pelayanan Publik Berbasis E-Governemnt Di Kota Bogor. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text (SKRIPSI)
INTAN DWI WULANDARI_2286200045_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (SKRIPSI)
INTAN DWI WULANDARI_2286200045_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (625kB)
[img] Text (SKRIPSI)
INTAN DWI WULANDARI_2286200045_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (205kB)
[img] Text (SKRIPSI)
INTAN DWI WULANDARI_2286200045_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (76kB)
[img] Text (SKRIPSI)
INTAN DWI WULANDARI_2286200045_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (623kB)
[img] Text (SKRIPSI)
INTAN DWI WULANDARI_2286200045_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (66kB)
[img] Text (SKRIPSI)
INTAN DWI WULANDARI_2286200045_Reff.pdf
Restricted to Registered users only

Download (143kB)
[img] Text (SKRIPSI)
INTAN DWI WULANDARI_2286200045_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (656kB)
[img] Text (SKRIPSI)
INTAN DWI WULANDARI_2286200045_CP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (38MB)

Abstract

This research is based on the changing needs of society, people are accustomed to using and utilizing information technology in their daily lives. In terms of public services provided by the government, distance and uncertainty of responses from the government are one of the factors that make people reluctant to participate in overcoming urban problems, therefore, the Bogor City Government issued the Sibadra application under the auspices of the Bogor City Diskominfo in order to digitize services so that people can connect with the government more easily and practically. This study aims to (1) determine the adaptation of public services in Bogor City to Sibadra services, (2) challenges in developing Sibadra services, (3) efforts made to fulfill the rights of whistleblowers in improving the quality of Sibadra services of Sibadra by using descriptive qualitative research. The results of this study show that the steps taken by the Bogor City Government by issuing Sibadra services are a good step to digitize services that can help the community with good service management but there are still many unresolved reports due to funding constraints and relying on Regional Device Organization handling.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorJuwandi, Ronni199006082019031010
Thesis advisorNida, Qotrun198105052005012002
Additional Information: Penenlitian ini berdasarkan pada kebutuhan masyarakat yang semakin berubah, masyarakat sudah terbiasa menggunakan dan memanfaatkan teknologi informasi pada kehidupan sehari-hari mereka. Dalam hal pelayanan publik yang disediakan pemerintah, jarak dan ketidakpastian tanggapan dari pemerintah menjadi salah satu faktor yang membuat masyarakat enggan untuk ikut berpartisipasi mengatasi masalah perkotaan, oleh karena itu Pemkot Bogor mengeluarkan aplikasi Sibadra dibawah naungan Diskominfo Kota Bogor dalam rangka digitalisasi pelayanan agar masyarakat dapat terhubung dengan pemerintah secara lebih mudah dan praktis. Penelitian ini bertujuan untuk (1) mengetahui adaptasi layan publik di Kota Bogor pada layanan Sibadra, (2) tantangan dalam melakukan pengembangan layanan Sibadra, (3) upaya yang dilakukan untuk memenuhi hak-hak pelapor dalam meningkatkan kualitas pelayanan Sibadra dengan menggunakan penelitian kualitatif deskriptif. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa langkah yang diambil Pemkot Bogor dengan mengeluarkan layanan Sibadra merupakan langkah yang bagus untuk mendigitalisasi layanan yang dapat membantu masyarakat dengan pengelolaan layanan yang cukup baik namun masih banyak laporan yang belum terselesaikan karena kendala dana dan bergantung pada OPD yang menangani.
Uncontrolled Keywords: Digitization, public service, e-government digitalisasi, pelayanan publik, e-government
Subjects: H Social Sciences > Public Administration
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 87205-Jurusan Pendidikan Pancasila dan Kewarganegaraan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
Depositing User: Mrs Intan Dwi Wulandari
Date Deposited: 06 Mar 2024 11:35
Last Modified: 18 Mar 2024 10:32
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/33797

Actions (login required)

View Item View Item